Vége az agglomerációs BKV-járatoknak
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A BKV finanszírozásáról szóló, napokban módosított törvény nem azt tartalmazza, amit a főváros kezdeményezett, hanem olyan áron oldja meg a problémát, hogy Budapest többi feladatát teszi forráshiányossá, mondta sajtótájékoztatón Tarlós István főpolgármester. Hozzátette, hogy a miniszterelnökkel folytatott hétfői tárgyaláson kisebb lépéseket tettek ugyan, de nem tudtak megegyezni a kérdésben.
Mint arról beszámoltunk, a napokban a parlament egy olyan törvénymódosítást fogadott el, hogy a fővárosnak saját iparűzési adóbevételéből kell megoldania teljes egészében a BKV finanszírozását. Ehhez a kerületi adóbevételekből még átcsoportosítottak 3 milliárd forintot.
Tarlós ezt a módosítást úgy értékelte most, hogy az állam nem tett hozzá az eddigi, amúgy is kevés támogatáshoz, hanem még kevesebbet ad; ami kevés többlet érkezik, az is a kerületektől származik. Ennek köszönhetően a fővárosi költségvetésben 20,7 milliárd forint hiány keletkezik, ezt pedig a főpolgármester, mint mondta Tarlós, nem fogadhatja el, nem ért vele egyet.
Mivel a problémát nem sikerült korrigálni az Orbán Viktorral folytatott hétfői tárgyaláson sem, abban egyeztek meg, hogy a főváros ettől kezdve nem foglalkozik az agglomerációs közlekedéssel. Ez ugyanis nem feladata, és évi 11 milliárd forint nettó veszteséget okoz a BKV-nak. Hogy ez mit jelent pontosan, azt Tarlós István nem részletezte.
Megtettük viszont korábbi cikkünkben mi, ha érdekli, kattintson ide.
Tarlós István kedd este az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: Sehol nem állította, hogy tiltakozó levelet írtak volna a kerületi polgármesterekkel az iparűzési adó átcsoportosításával kapcsolatban.
Azt sem állította, hogy megszűnik az agglomerációs közlekedés, hanem azt, hogy az agglomerációs településeknek az állammal kell tárgyalniuk a finanszírozásáról. Ebben állapodott meg a miniszterelnökkel. Mint írta, a feladatot a HÉV-vel együtt az állam átveszi. Mint fogalmazott, az ettől eltérő híreket nem erősíti meg. „Sem a BÖSZ elnökeként, sem főpolgármesterként nincs ellentmondás köztem és a kerületi polgármesterek között" – írta Tarlós.
A parlament december 15-én fogadott el törvénymódosítást az új fővárosi forrásmegosztásról: a jövőben a fővárosi kerületek nagyobb mértékben járulnak hozzá a tömegközlekedés finanszírozásához, mint eddig. Mint arról beszámoltunk, a parlament egy olyan törvénymódosítást fogadott el, hogy a fővárosnak saját iparűzési adóbevételéből kell megoldania teljes egészében a BKV finanszírozását. Ehhez a kerületi adóbevételekből még átcsoportosítottak 3 milliárd forintot.
A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége az MTI szerint határozottan cáfolja azokat a sajtóértesüléseket, amelyek szerint a kerületi polgármesterek Tarlós Istvánnal közösen tiltakozó levelet írtak volna a miniszterelnöknek az iparűzési adó átcsoportosításával kapcsolatban. Ilyen levelet senki sem írt - hangsúlyozták, hozzáfűzve: a kormánypárti fővárosi polgármesterek támogatták a parlament döntését, és a főpolgármester korábbi elvárásaival összhangban vállalták, hogy a 2012-ben átengedett nyolcmilliárd forinton túl további hatmilliárd forinttal járulnak hozzá a közösségi közlekedés kiadásaihoz.