3-as metró: Tarlós István közlekedési káoszról beszélt
Beláthatatlan politikai következményei lehetnek annak, ha biztonsági kockázatok miatt még a felújítási munkák megkezdése előtt le kellene állítani a 3-as metrót – mondta Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában.
A 3-as metró utasbiztonsága a szakvélemények alapján nem rossz, de ami az üzembiztonságot illeti, rosszabb a helyzet.
Ám ha az utasbiztonság negatív lesz, a BKV vezetése le fogja állítani a közlekedést a vonalon, a politikai következményektől és választási időponttól függetlenül – mondta a főpolgármester. Gyakoribb ellenőrzéseket végeznek, és az első gyanús jelre intézkedni fognak a szakemberek. .
„Ha a 3-as metrót egy váratlan fejlemény miatt még az előtt le kell állítani, hogy a felújítási munkák megkezdődnének,
az egy érvelhetetlen politikai skandalum lesz
a teljes politikai közösség számára, és ezt szeretném elkerülni” – idézte a rádió a főpolgármestert.
Ha a metrót le kellene állítani, az közlekedési káoszt idézne elő, de emberi számítás szerint ilyenre ma még nem kell számítani. A főváros erejéhez mérten mindent megtett a földalatti vonal felújításának mielőbbi elindulásáért. Az elmúlt években nőtt az utasbiztonság azzal, hogy jelentős hosszban felújították a vágányokat.
Arról is beszélt, hogy
a 3-as metró ügyével csak 2015 után lehetett érdemben foglalkozni,
mivel akkor vállalta át a kormány a BKV 70 milliárdos adósságát, korábban semmilyen kötelezettséget nem tudtak vállalni.
A főpolgármester beszélt arról is, hogy a kormányzati támogatási szerződésben a rekonstrukcióra rendelkezésre álló 137 milliárd forintos összeget nem lehet túllépni. Emiatt írta ki Budapest ismét a tervezési tendert, aminek a már kész kivitelezési tervekhez kell igazodnia, így elkerülhetők lesznek a korábban tapasztalt túlárazások.
Arra is felhívta a figyelmet, hogy a főváros saját erőből oldotta meg az autóbuszos pótlást a 3-as metróvonal rekonstrukciója idejére, mivel – bár a kormányzat a magyar buszok vásárlására ösztönözte az önkormányzatot – az elmúlt fél évben egyetlen magyar autóbusz sem készült.