Hol lesznek jövőre nagy dugók?

2005.12.02. 14:32
Útfelújítási kalauzunkból megtudhatja, milyen utakat, utcákat zár le jövőre a főváros. Hol lesz útfelújítás, hol lesznek dugók?

Idén nyolcvan, jövőre 200 kilométernyi utat újítanak fel a fővárosban. 2007-ben további 135 kilométer rekonstrukciója fejeződik be. Erről beszéltek a Városháza vezetői pénteken, miközben a 2005-ös beruházások 99 százalékának megvalósulását ünnepelték.

Az idén felújított 76 útszakasz és 12 felüljáró közül egynél merült fel komolyabb probléma. A Balatoni úti felüljáró, amely a vasút fölött vezet át, sokkal súlyosabb helyzetben van, mint ahogyan azt eredetileg gondolták. Ez az egyetlen munka tehát, amely nem fejeződött be a tervezettek közül 2005-ben. A felüljárót egyébként új módszerrel hozzák rendbe, az acélszerkezet mellett a konstrukció része lesz egy vasbeton pályalemez is.

Demszky Gábor főpolgármester pénteken elmondta, hogy idén 12 milliárd forintot költöttek a beruházásokra, jövőre viszont, amikor 200 kilométert renoválnak, 20 milliárdos kiadást terveznek.

Megújulnak a nagyobb kivezető utak

Vajda Pál főpolgármester-helyettes az Index kérdésére elmondta, hogy a 2006-os legfontosabb felújítások a Szentendrei, a Váci, a Budafoki, az Üllői és a Budaörsi utat érintik. Ezek nagy részén az idén megkezdett munkák folytatódnak jövőre is. Teljesen új rekonstrukció lesz viszont 2006-ban az Újpesti rakpart felújítása.

Vajda hangsúlyozta, hogy jövőre több mint 150 útszakaszt újítanak fel. Demszky szerint 2007-ig a fővárosi fontosabb utak negyven százaléka kap új burkolatot.

Az Index a Fővárosi Közgyűlés által megszavazott határozatból szemezgetve számos beruházást talált, ahol nagyobb munkálatok várhatók 2006-ban. A teljesség igénye nélkül az alábbiakban kiemelünk néhány lényegesebbnek tűnő útszakaszt.

Budai útfelújítások

Így például megújulhat a burkolat Budán, az I. kerületben a Mészáros utcában (a Krisztina körút és a Hegyalja út között), valamint a Csalogány utcában (a Bem rakpart és a Széna tér között), illetve a Fő utca és a Krisztina körút egy részén. A II. kerületben a legfontosabb talán a Szilágyi Erzsébet fasor felújítása a Moszkva tér-János kórház közötti szakaszon, de a Pusztaszeri út teljes hosszban való rekonstrukciója sem érdektelen. Megemlítjük a Hidegkúti út Kossuth Lajos utcától Budapest határáig való renoválását is.

Óbudán a legnagyobb kivitelezési munkák a Bécsi út külső szakaszán várhatók, minthogy a Vörösvári úttól Budapest határáig rekonstrukció lesz itt, a már említett Szentendrei úti munkák mellett.

Pesti rekonstrukciók

Természetesen Pesten is nagy beruházások zajlanak majd: a VII. kerületben a Dohány utca (Wesselényi u. - Rottenbiller u. között) és a Rottenbiller utca (Baross tér - Király u.) újul meg többek között. A VIII.-ban a Kerepesi út Dózsa György út-Hungária krt.közötti szakasza nemcsak megújul, hanem kerékpárút is épül.

A Ferencvárosban a Mester utca egy része kap új burkolatot és itt is épül kerékpárút. A Soroksári út is remélhetőleg jobban járható lesz jövőre. Kőbányán az érintett szakaszok: Albertirsai út (Kerepesi út - Albertirsai köz), Albertirsai köz (teljes hosszban), Keresztúri út (Kabai u. - MÁV átjáró) és Harmat utca (Körösi Csoma út - Sibrik M. út). Sorolhatnánk még a példákat sokáig, de megemlítjük még a soroksári felújításokat, amelyek a Tarcsay, a Zománc és a Tárcsás utcák egyes szakaszait érinti majd például, hogy néhány kevésbé ismert helyszínt is belevegyünk ebbe az összeállításba.