Natália
-3 °C
7 °C

Számlagyár miatt döbbent meg Gyurcsány

2005.11.23. 08:54
1991-ben alapította társával Veres János jelenlegi pénzügyminiszter azt a hulladékanyagok felvásárlásával, előkészítésével és értékesítésével foglalkozó céget, aminek egykori ügyvezetőjét adócsalással vádolják. Pénteken fejezik be azt a nyomozást, amit hűtlen kezelés gyanúja miatt folytat a rendőrség a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium útgazdálkodási és koordinációs igazgatóságánál. Ráadásul a Dunában kevés a víz, akadozik a folyami szállítás. Lapszemle.

Különösen nagy értékű adócsalással vádolják Veres János pénzügyminiszter volt üzlettársát, írja szerdai cikkében a Magyar Nemzet. A bíróság előtt álló Kabai Károly ügye a lap szerint "Gyurcsány Ferenc miniszterelnök környezetében is nagy megdöbbenést keltett". Az üzletembernek egy 1999-ben felderített, de a kilencvenes évek második felében megvalósult adócsalás miatt kell felelnie. A lap úgy tudja, hogy Kabai és Veres 1991-ben alapították a céget, Veres 1991 és 1994 között volt résztulajdonosa a Bogát-Ferr Kft.-t, míg az adócsalással vádolt Kabai 1997 őszéig töltötte be a hulladékanyagok felvásárlásával, előkészítésével és értékesítésével foglalkozó cég ügyvezetői posztját.

A vádirat szerint 1997 és 1999 között a felvásárolt fémhulladék jelentős hányadát ismeretlen forrásból szerezték be. Így adólevonási és költségként való elszámolási jogukat nem tudták volna gyakorolni, ezért hamis számlákat szerepeltettek a könyvelésben. A nyomozás több számlagyárként funkcionáló céget is leleplezett, amiket a Bogát-Ferr Kft. működtetett. A Magyar Nemzet szerint meglehetősen furcsa, hogy a vádirat már 1999-ben megszületett, de első fokú ítélet máig nem született.
A Magyar Nemzet cikke>>>

Hűtlen kezelés, alacsony vízállás

Egy másik minisztert érintő gazdasági ügyről is ír a fentiek mellett a Nemzet. A lap úgy tudja, hogy pénteken fejezik be azt a nyomozást, amit hűtlen kezelés alapos gyanúja miatt folytat a rendőrség a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium útgazdálkodási és koordinációs igazgatóságánál, aminek vezetője Horváth László, Kóka János egykori üzlettársa.

Az igazgatóság vezetői a Budapesti Rendőr-főkapitányság gazdaságvédelmi osztályának gyanúja szerint pazarlóan gazdálkodtak, így például több tíz millió forintot költöttek indokolatlanul gépkocsikra, irodai berendezésekre. A gazdasági és közlekedési miniszter volt cégétől, az Elender Rt.-től a tárcához került Horváth László szerint működése bizonyos érdekeket sért a minisztériumban, ezért fordulhattak néhányan a rendőrséghez.
A Magyar Nemzet írása>>>

Más gond is akad a közlekedési és gazdasági tárcánál, ugyanis hetek óta rendkívül kevés a víz hazánk legfontosabb folyami útvonalában. A Duna szintje egy méterrel alacsonyabb a teherszállításhoz szükségesnél, a kialakult gázlók miatt megbénult a teherfuvarozás, legfeljebb kishajók járhatnak a Dunán, írja a Magyar Hírlap. A hajók legfeljebb félig, negyedig rakodva közlekedhetnek, a sekély vízben az uszályok nem tudnak kikötni. Legrosszabbul a gabonakereskedők járnak, mivel a felvásárlók a vízi szállítás problémáira hivatkozva sorra bontják fel szerződéseiket, ráadásul a MÁV sem tudja tehermentesíteni a vízhiánnyal küszködő folyami hajózást.
A Magyar Hírlap cikke>>>

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!