Malév: életképtelen minden része
„A Malév az elmúlt tíz évben üzletileg beszűkült, összezsugorodott, üzemmérete nem indokolja a magas költségeit” – így kezdődik a Népszabadság által megismert elemzés, amely már a mostani kormány idején, állami megrendelésre készült. A cikk szerint a tanulmányból kiderül: noha Martin Gauss vezérigazgató azt ígéri, hogy 2012-re üzemi szinten a nyereség közelébe érhet a cég, erre nincs reális esély.
Sőt, a légitársaságnál drámaian csökkent a bevétel, holott a korábban elfogadott üzleti terv nem számolt ekkora bevételcsökkenéssel, sőt a költségcsökkentéssel párhuzamosan növekvő utasszám és bevétel, hatékonyabb vállalat volt a tervekben.
"A könyv vastagságú elemzés nem fukarkodik a kritikával, gyakorlatilag lesújtónak minősíti a menedzsment közelmúltban hozott döntéseit. Az útvonalhálózaton komoly egyensúlytalanság tapasztalható, a menetrendi változásoknak köszönhetően a regionális forgalom teljesítménye kritikus, menetrendjében újabban lényegesen rosszabb átszállási időket garantál (...) A Balkánról és a déli, valamint a keleti célállomásokról nyugatra és Skandináviába immár más légitársaságnál váltanak jegyet. Vagyis Budapestről szép lassan elpártolnak a korábban az utasszám több mint felét kitevő átszállók" – írja a Népszabadság.