A Malév a legcsendesebb légitársaság
A prágai repülőtér által szervezett felmérésből kiderült, hogy a Malév gépei a legcsendesebbek a turbólégcsavaros kategóriában, megelőzve neves német és osztrák légitársaságokat, olvasható a légitársaság közleményében. A Malév így 'The Quietest Airline 2010' (A legcsendesebb légitársaság 2010) díjat kapta a felmérést végző prágai légikikötő és a cseh főváros repülőtéri 6. kerületi vezetőitől. A szervezők azért hirdették meg a versenyt immáron negyedik alkalommal, hogy pozitív példával ösztönözzék a légitársaságokat a környezetkímélő eljárások és technológiák alkalmazására.

A Malév 2008 végétől fokozatosan vezette be flottájába a gyors, költséghatékony, csendes és környezetbarát Bomabrdier Q400-as repülőgépeket. A flotta átalakításának köszönhetően mára a Malévnak két típusból álló, egyszerűen üzemeltethető és karbantartható gépparkja van, 18db Boeing 737 NG repülőgép és 4 darab, a regionális útvonalakat teljesítő Q400-as.
Ez utóbbi turbólégcsavaros repülőgép kitűnő repülési tulajdonságokkal rendelkezik, emellett az alacsony üzemanyag-felhasználásnak köszönhetően egy székre számolt üzemeltetési költségei a legkedvezőbbek a regionális repülőgépek piacán, 30%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a hasonló kategóriájú sugárhajtású repülőgépek.
A Bombardier a zaj csökkentése érdekében magas szintű technológiával szerelte fel a Q400-as repülőgéptípust, amely mind az utasokat, mind pedig a külső környezetet kíméli a zajártalomtól. A Q400 repülőgéptípust a Pratt & Whitney Canada által gyártott PW150A típusú hajtóművel és a korszerű Dowty R408 típusú 6 kompozit lapáttal rendelkező légcsavarral szerelték fel.
A légcsavar üzemi fordulatszám-tartománya 850, 900 és 1020 fordulat/perc, azonban a Malév repülőgépek rendelkeznek olyan rendszerrel, ami lehetővé teszi az úgynevezett 'Reduced Np Landing' eljárást, amely során a légcsavar fordulatszáma az ilyenkor szükséges 1020 helyett 850-es fordulatra csökkenthető. Ez azért jelentős, mert a turboprop repülőgépek legfőbb zajforrása a légcsavar, amelynek zaja a kialakításán túl, nagymértékben a fordulatszámától függ.
A repülőgéptípust az utasok számára különösen fontos zajcsökkentő berendezéssel is ellátták. Az utas-kabinban rejtett mikrofonok mérik a zajszintet, mely adatokat a rendszer egy fedélzeti microprocesszorhoz küldi, hasonlóan a hajtómű aktuális teljesítményének és a kabinnyomásnak az adataival együtt. Ezt követően a processzor az információkat a törzsre erősített aktív hangolt rezgéscsillapítókhoz (ATVA) továbbítja, amelyek ez alapján ellenfázisú vibrációt gerjesztenek, és lecsökkentik az eredeti rezgések nagyságát. Ennek köszönhetően a zaj forrásának számító rezgések mértéke olyan mértékben tompul, hogy azok el sem jutnak így az utaskabin belsejébe.