A most épülõ M6-os autópályán 4 alagutat is építenek. A löszös talajban viszont nehéz a kivitelezés, az egyik július 24-én be is omlott. 60 ezer tonna föld esett a vájatba, tragédia csak azért nem történt, mert idõben észrevették a repedéseket, és mindenkit kimenekítettek. A szakemberek akkor megtiltották, hogy a munkát az alagutaknál folytassák, 31-én mégis életveszélyesen megsérült egy munkás. Ekkor derült ki, hogy a cég a tiltás ellenére tovább dolgoztatott, a pécsi bányakapitányság 10 milliós bírságot szabott ki ezért a kivitelezõre. Augusztus elején újabb földmozgás volt az alagút felett.
Az alagútomlás okát egy német-magyar szakértõi csoport próbálta kideríteni. Nemrég azt állapították meg, hogy folytatni lehet a munkát, csak szigorúbb biztonsági elõírásokra van szükség. Jelentésük nem gyõzte meg a pécsi bányakapitányt, aki egyelõre nem engedi folytatni az építkezést.
"A szakértõk számukra nem tették egyértelmûvé, hogy rámondhassuk hatóságilag azt, hogy ez a technológia továbbra is mûködhet"– mondta Kereki Ferenc pécsi bányakapitány. Az õ engedélye nélkül nem folytatható az alagútfúrás. A 3 fõs szakértõi csoportból ketten korábban a fõ kivitelezõ cégnél, a Strabagnál dolgoztak. A cég szerint ezzel semmi gond nincs.
A M6-os autópályát a tervek szerint 2010-ben, tavasszal adják át. Azt még nem lehet tudni, hogy az újabb csúszás ellenére sikerül-e tartani a határidõt.