Gyurcsány Ferenc miniszterelnök avatta fel az M0-ás körgyűrű (a 2-es és 11-es főutat összekötő) azon 3,9 kilométer hosszú szakaszát, amelynek része a Megyeri híd (az átkelő áatadását egyébként hosszú rendezvénysorozattal ünneplik ma). A kormányfő arról beszélt, hogy az utóbbi 6 évben 4 nagy híd épült Magyarországon, 2003-ban a szekszárdi Duna-híd, majd elkészült a dunaújvárosi Pentele, a kőröshegyi völgyhíd, és most átadták a a Megyeri hídat is.
Ez a legnagyobb felületű híd Magyarországon: a mintegy 1,9 kilométer hosszú átkelőt a Hídépítő Zrt. és a Strabag Zrt. alkotta M0 Északi Dunahíd Konzorcium gyártotta le, körülbelül 63 milliárd forintért. Az új szakaszt várhatóan kedden 16.00 óra után használhatják az autósok. A szakaszon egyetlen autófajtának sem kell autópálya-díjat fizetni.
A Megyeri híd forgalomba helyezésével várhatóan körülbelül húsz százalékkal csökken majd az Árpád híd, valamint a Szentendrei és a Váci út forgalma. Az új átkelőn a becsült forgalom az átadáskor várhatóan naponta 57 ezer jármű lesz. Emlékeztetőül: a Megyeri híd forgalomba helyezése miatt több település tiltakozott. A múlt keddi Magyar Közlönyben viszont már az jelent meg, hogy a hozzájárulásért cserébe Szigetmonostor a település és Szentendre közé korábban tervezett közúti helyett kerékpáros, gyalogos hidat illetve fejlesztési támogatást kap. A Nemzeti Közlekedési Hatóság végül kiadta a Megyeri híd ideiglenes forgalomba helyezési engedélyét.