A Nemzeti Közlekedési Hatóság hétfőn, tehát az ünnepélyes avatás előtt egyetlen nappal engedélyezte az M0-s északi szektorának – a 2/A autóút Dunakeszi csomópontja és a 11-es főút közötti szakaszának – a forgalomba helyezését. A Megyeri hidat (északi Duna-hidat) is magába foglaló szakasz csak ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt kapott.
A közlekedési hatóság annak okát, hogy miért ideiglenes és nem végleges engedélyt adtak ki, nem közölte. Ezt firtató kérdésünkre azt a választ kaptuk, hogy a témáról a kiadott közleményen túl nem kívánnak nyilatkozni. A közleményben csak annyi szerepel, hogy "az ideiglenes engedélyezési eljárást az NKH Kiemelt Ügyek Igazgatósága lefolytatta. A közlekedési hatóság az érintett útszakaszra vonatkozó ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt a mai napon kiadta".
Az engedély az utolsó percben látott napvilágot: a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. – mint a hídépítés állami beruházója – már a hónap elején bejelentette, hogy a hidat szeptember 30-án fogja felavatni Gyurcsány Ferenc miniszterelnök. A hídon két héttel ezelőtt tartották meg a bejárást, ám a forgalomba helyezési engedélyre egészen mostanáig várni kellett.
Ennek oka – az NKH egy korábbi, szeptember közepi közleménye szerint – az volt, hogy nem kapták meg minden érintett beleegyező nyilatkozatát. A hatóság akkor úgy fogalmazott: "a közreműködő szakhatóságok és érintett szervezetek, az önkormányzatok hatáskörükben, az eljárás keretében adott nyilatkozataiban foglalt előírások és a jogszabályokban rögzített követelmények figyelembe vételével, az összes körülményt mérlegelve fogja a közlekedési hatóság döntését meghozni".
A problémát az okozta, hogy több érintett önkormányzat vonakodott kiadni a hozzájárulását a híd átadásához. A Szentendrei-szigeten fekvő Szigetmonostor a községet Szentendrével összekötő, a Megyeri híd építési engedélyében szereplő kishíd megépítését követelte, míg Budakalász hétpontos követeléscsomagot fogalmazott meg a települési közutak és lakosok védelmében, mert a 2004-ben nekik megígért útfejlesztésből nem lett semmi.
Arról, hogy esetleg ezek miatt a tiltakozások miatt nem adták-e ki a végleges használatbavételi engedélyt, az NKH-tól szintén nem kaptunk választ. Ami viszont biztos: a híd és az északi szektor keddi átadásával évekre befejeződik az M0-s építése – nem számítva a déli szektor átépítését –, hiszen két hete, a keleti szektor átadásakor maga Szabó Pál közlekedési miniszter is úgy fogalmazott, öt-hat évig nem várható, hogy elkezdődne a 11-es út, 10-es út és M1-es közötti, a budai hegyekben átvezető szakaszok építése.