Szentgotthárdon megkezdődtek az elbocsátások

2008.10.16. 08:49
Az évtized legrosszabb őszi hónapja után a magyar járműipart is elérte a leépítési hullám. Szerdán a General Motors szentgotthárdi Opel-gyárában több dolgozó munkaszerződését nem hosszabbítottak meg, írja a Népszabadság.

A beszállítói igények visszaesése miatt a műszakcsökkentések és leállások után negyven ember munkaszerződését már nem hosszabbították meg a General Motorrs szentgotthárdi motorgyártó üzemében, tudta meg a Népszabadság. A cég szóvivője, Légrádi Edit a lap érdeklődésére elmondta, hogy ezek a dolgozók nem a hétszáz fős saját állományba tartoznak, hanem a külső cégtől kölcsönzött 150 munkás közül kerültek ki.

Az Opel-motorokat gyártó szentgotthárdi üzemben a múlt héten állt le tíz napra a motorszerelde, de működnek még a gyártósorok, ahol hengerfejek, főtengelyek és blokkok készülnek. A gyárban a tavalyi 434 ezer után idén 428 ezer motort gyártanak a német, spanyol, lengyel Opel- és angol Vauxhall-üzemekbe.

A szentgottárdi kényszerleállás 9 műszakot, összesen 140-150 embert érint. A legtöbben szabadságra mennek, néhányan - ideiglenesen - más feladatokat kapnak. A General Motors negyvenezer autós termeléscsökkentésről döntött kedden, ez érinti a magyarországi motorgyárat is.

A Népszabadság felidézi: világszerte csökken a kereslet az új autók iránt, ami a szentgotthárdi GM Powertrain üzemhez hasonló lépésekre kényszeríti majd a többi céget is. A magyar járműiparban százezer embert foglalkoztatnak, a magyar export ötödét adó Audi hatezer, a Bosch hatezer, a Suzuki hatezer, a GM hétszáz embert foglalkoztat.