Akkor is időben kell fizetni, ha nem jön meg a számla
Az ügyészség a Népszabadságnak nyilatkozó munkatársa a kifogásolt rendelkezések között említette, hogy a UPC öt adó erejéig bármikor, következmények nélkül módosíthatja a csatornakiosztást, egyoldalúan módosíthatja az árait. A UPC az előfizetői panaszok kivizsgálására indokolatlanul hosszú időt (harminc napot) ad magának, ugyanakkor elvárja az előfizetőtől, hogy akkor is pontosan fizessék be a számlát, ha a cég hibájából nem kapják azt meg időben. A társaság emellett legfeljebb két hónapra engedélyezi a szolgáltatás igénybevételének szüneteltetését, ha valaki annál hosszabb ideig kéri kikapcsolását a UPC rendszeréből, azzal az ismételt csatlakozáskor újra kifizettetik a becsatlakozási díjat.
A UPC szerint törvényesen jártak el
Szűcs László, a UPC Magyarország Kft. szóvivője a Népszabadságnak elmondta: a UPC a főügyészségtől mindeddig semmilyen hivatalos értesítést nem kapott sem a per megindításáról, sem pedig a szerződéskötési gyakorlatát érintő konkrét észrevételekről, ezért egyelőre nem tud érdemben reagálni arra. Közölte: a UPC a hatályos törvények és kormányrendeletek alapján dolgozta ki általános szerződési feltételeit, amelyet az üzletkötőiknek kérésre az ügyfeleknek be kell mutatniuk. A szerződés a UPC ügyfélszolgálatain és internetes oldalán is megtalálható.
A társaság szerződési feltételeit, azok változásait és a szolgáltató működési gyakorlatát folyamatosan ellenőrzik a különböző hatóságok - mondta a szóvivő. Minden változást előre be kell jelenteni a felügyeleteknek, és azok csak jóváhagyás esetén léptethetők hatályba. Mindeddig nem volt példa arra, hogy valamely hatóság ne hagyta volna jóvá a UPC szerződésmódosításait.