Elõször a tibeti menekültek bírálták a Coca-Cola céget, hogy szponzorálja az olimpiai láng világkörüli útját. Most kínai bloggerek támadják a céget, mert szerintük egy németországi reklámban nyíltan kiállnak a szabad Tibet mellett – írja a Guardian.
Egy német vasútállomáson látott plakát hullámvasutazó budhista szerzeteseket ábrázol, a szlogen pedig "Make it real" (Tedd valósággá). A hirdetés kivágta a biztosítékot egy kivándorolt kínai bloggernél, aki Kína egyik legnépszerûbb fórumára, a Tianyára is beküldte a képet. Szerinte Németország és a Coca-Cola Tibet szabadágát hirdeti, éppen ezért az üdítõgyár termékeinek bojkottjára szólított fel. A magyarázat: a három szerzetes Tibetet jelenti, a hullámvasút a szabadságot, a szlogen pedig, hogy tegyék meg.
A fórumban néhányan erõltetettnek gondolják a magyarázatot, de a legtöbben támogatják a bojkottot.
A Coca-Cola szóvivõje azt nyilatkozta az esettel kapcsolatban, hogy sajnálják, ha valakit megbántottak a képpel, melyet egy 2003-as kampányukból vettek megint elõ. A plakát egyébként elõször egy brémai üzlet kirakatában jelent meg elõször, az akkori kampányban arra próbálták rávenni az embereket, hogy próbáljanak ki valami teljesen újat. A képnek semmi köze Tibethez, és nem támogat semmilyen politikai törekvést.