Vén rokkerek után középkorú díva
A Microsoft már a Windows egyik előző verziójának, a '95-ösnek reklámozásához is felhasznált egy nagy popslágert: több millió dollárt fizettek a Rolling Stones-nak a "Start Me Up" felhasználásáért. Most ismét bevetik ezt az eszközt. A kiválasztott dal Madonna "Ray of Light"-ja, amelyet egyelőre titokban tartott összegért vásároltak meg. Stephanie Ferguson, a Microsoft marketingigazgatója szerint a diszkósláger kiválasztása előtt több száz számot hallgattak végig.
Nem csak filmek
A kampányban - melyet a McCann Erickson ügynökség talált ki - a televíziós reklámfilmeken kívül újság- és magazinhirdetések, bannerek és óriásplakátok szerepelnek. Szerte a világon 11 millió demonstrációs CD-t osztanak szét és 62 nyilvános eseményt szerveznek. A nyitóbulit október 25-én tartják New Yorkban.
A buli nem marad el
A terrortámadások után el akarták halasztani az eseményt, de felmerült annak más városba helyezése is. Végül állítólag Rudy Giuliani polgármester személyesen győzte meg Bill Gates-t, hogy a partit az eredeti tervek szerint tartsák meg. A Microsoft vezető marketingesei utalásokat tettek arra, hogy Madonna élőben fog énekelni a partin.
Nem várnak tömeghisztériát
Hiába tartja úgy a Microsoft, hogy az XP a Windows eddigi legütősebb verziója, maga a cég sem számít arra, hogy meg tudná ismételni a Windows 95 bevezetésének sikerét, amikor sokan éjféltől álltak sorba, hogy megszerezzék az első példányok egyikét.