További Cikkek cikkek
Kulka János volt a legfeldobottabb színész a Kaméleon sajtóvetítése után, ahol sok újságíró nyüzsgött a plázamozi előtti bárpult körül. A nagy várakozás annak köszönhető, hogy Goda Kriszta előző két filmje, a Csak szex és más semmi és a Szabadság, szerelem egyenként is félmillió magyar nézőt vitt a mozikba.
A vetítést nem kísérték óriási hahoták, a rendezőnő ugyanis olyan szórakoztató filmmel próbálkozott, ami nem vígjáték. A pontos meghatározása szélhámosfilm. A thriller-vonallal viszont korábban Herendi Gábor Lorája és Gigor Attila pesti noirja, A nyomozó is befürdött a pénztáraknál: előbbi a bevállalt 80 ezer nézőt hozta össze lassan, utóbbi 30 ezres nézettséggel múlta alul a várakozásokat. Kálomista Gábor producer azonban ötszázezer nézőt vár a Kaméleontól: "A válságban szórakozzanak csak igazán az emberek" - mondta.
Kulka figurája bátor húzás
A fordulatos Kaméleonban Nagy Ervin sebezhető nőket szédít és foszt ki, sőt egy meleg ortopédorvos szívével is eljátszik. Őt alakítja Kulka János, aki még azt is kitörő örömmel fogadta, hogy a meleg csókjelenetük lesokkolt.
Fotók: Barakonyi Szabolcs
“Ez volt a cél. Fontos volt, hogy ne keltsen szánalmas, vagy komikus benyomást – mondta Kulka, miután eljátszatta velünk, hogyan fogtunk a fejünket hitetlenkedve a vetítés alatt. A nagy boldogságnak azért mélyebb oka is volt: “Hét éve nem kaptam filmben ekkora szerepet, és végre nemcsak színpadon játszhattam szenvedélyes embert. Filmben eddig általában annyi jutott nekem, hogy Jónapot!, köszönöm. A csábítási jelenet azért nehéz volt. Amikor lassúzni kellett, nem tudtunk mihez kezdeni magunkkal. Elég sokat bajlódtunk vele a forgatáson."
„Ők színészek, úgyhogy egy férficsók ugyanaz, mintha egy nővel csinálnák – szólt hozzá a témához a gyakorlatias rendezőnő, Goda Kriszta, akit most is a maximalizmusáért istenített minden színésze. - Vállalják, hogy a testükkel úgy bánnak, ahogy a szerep megkívánja.” Goda ugyanakkor bízik abban, hogy a magyar közönség nem túl konzervatív egy hiteles melegszálhoz.
"Kulka figurája amiatt is bátor húzás volt, mert nem feddhetetlen - tette hozzá a rendező, akinek a nátha miatt pillanatnyilag alig volt hangja. - Nem negatív, csak összetett karakter, egy hús-vér ember. A meleg barátaim szerették, és nem találták sértőnek. A filmben különben nemcsak neki, de minden szereplőnek megmutatjuk a gyengeségét, mindenkiről kiderül valami.”
Szerethető szélhámos
„Annyian játszunk szerepet, sokszor mondjuk inkább azt, amivel előrejutunk" - indokolta Goda Kriszta, miért foglalkoztatta a szélhámos alaptéma. - A teljes őszinteség nagyon ritka. Különben megdöbbentő, de akármennyire képtelen egy bók, a nők többsége szereti hallani.”
A legnagyobb kihívás persze az volt, hogy egy olyan szélhámost hozzanak össze Goda Krisztával, akihez a gaztetteivel együtt is vonzódnak a nézők. „Ez nem az a film, amiben belép a sármos főhős, aki rögtön nagyon szerethető – utalt a színész a jól futó magyar romantikus vígjátékokra. - Sokat próbáltunk lágyítani a karakteremen, és amikor nem valamelyik felvett szerepében lubickol, akkor egy érzékeny ember. Különben nem is tudná ezt csinálni. Nem egy kőbunkóról van szó, komoly intelligencia kell ahhoz, hogy ezeket a csábítási projekteket kitalálja.”
Szélhámosfilmben Nagy Ervin a Játsz/ma című Fincher-mozit tartja alapműnek. „Az ember a nagypályás csalóknak csak filmekben tud utánanézni, de koppintani senkit nem akartam - mondta. - Azért beszéltem egy magyar házasságszédelgővel is. Ez létező műfaj ma Magyarországon, nem egy, és nem kettő embert keres a rendőrség emiatt itthon. Az alap viszont a forgatókönyv volt, ami minden apró kiegészítőt tartalmazott ehhez a kitalált figurához.”
Szerelmesfilm csavarokkal
„Egy szeretetéhes nőt bármi megszólít, ami reményt ad neki – mondta erről Hámori Gabriella, aki törött térdű balerinaként várja a megváltást Nagy Ervintől a filmben. – Pedig a nők általában akkor a legkevésbé vonzók, amikor szeretethiányosak. Ez kívülről nézve nagyon komikus lehet.” Erre épít a film eleje is, amikor Hámori balerinája előtt három defektes nőt vezet az orránál fogva a szélhámos. „Ugyanez közelről nézve viszont fájdalmas is tud lenni” – tette hozzá a színésznő.
A szélhámos trükközése és a lebukás-veszélyes szituációk, azaz az adrenalin mellett érzelmeket is szőtt a filmbe Goda Kriszta, aki a Csak szex és a Szabadság, szerelem után megint Divinyi Rékával dolgozott össze. „Ez egy szerelmi történet, a szélhámos szerelmes lesz, és ez az egyetlen őszinte dolog az életében” – mondta a rendezőnő.
„Ez volt a legjobb forgatókönyv, amit valaha olvastam" – fényezte a Kaméleont Csányi Sándor, aki most kivételesen csak :másodhegedűs. Nagy Ervin egyik áldozatát játssza, egy egyszerű és öntelt sorozatszínészt.
„Goda Kriszta azért már csinált két filmet, amit néztek az emberek. Humor a Kaméleonban is van, és emellett baromi izgalmas. Nem csak az szórakoztató, amin nevetni lehet. Akinek bejött a Csak szex és a Szabadság, szerelem, az menjen el, mert élvezni fogja" – ajánlotta a filmet Csányi, ami magának a főszereplőnek is bejön. „Még csak hang nélkül láttam, de egyszer sem szisszentem fel. Nagyon jól össze van fésülve, és kiegyenlítettek a színészi alakítások, mindenki nagyon jól teljesít” – jelentette ki magabiztosan Nagy Ervin az első főszerepéről..