Melinda, Vivien
2 °C
8 °C

Hétpecsétes TV-toplisták

2003.05.26. 08:25
A System 7 adatait természetesen nem csupán effajta toplisták összeállításához használják, hanem sokkal részletesebben értékelik a megrendelő televíziónál. Az eredményeket különböző célcsoportokra vetítve kiderülhet például, hogy bár Majka a leggyűlöltebb arcok között is az első, a neki szánt korosztályon belül népszerű. Hasonlóképpen kevésbé fontos, hogy Hajós Andrást a teljes minta mindössze 18,6 százaléka kedveli, ha a vele megcélzott városi értelmiség körében viszont nagy megbecsülésnek örvend.

Az összes értékelt produkció és szereplő adataiból megállapítható egy-egy csatorna nézőtáborának összetétele. A System 7 jelenlegi adataiból az derül ki, hogy az RTL Klub nézői általában fiatal, városi, viszonylag többet vásárló, ám nem túl képzett emberek. A tv2 átlagnézője ezzel szemben vidéki, kevesebbet fogyasztó, ám képzettebb. Arányaiban az m1 nézői rendelkeznek a legmagasabb iskolai végzettséggel, noha a csatorna alacsony nézettsége miatt ez kevés embert jelent. Vásárlóerő tekintetében az RTL Klub az első, második a tv2, és az m1 a harmadik.

Az összes műsor, szereplő, illetve a csatorna saját brandjének megítélését tekintve a két nagy kereskedelmi tévé fej fej mellett halad: az RTL Klub 63,5, a tv2 62 százalékot ért el. Az RTL Klub egy éve még - a tv2 a mostanihoz hasonló eredménye mellett - 80 százalékon állt. A most tapasztalható népszerűség-csökkenést minden bizonnyal a napi reality show-k versenye, azok felfokozott jelenléte okozta. Ez az eredmény egyes értelmezések szerint azt jelenti, hogy a magyar közönség jelenleg nyitott mindkét csatornára, vagyis az ősszel bemutatkozó új műsorokkal és új arculattal ismét kemény háborúra készül a két televízió.

I. A System 7 kutatás
II. A legnépszerűbbek
III. A kedvencek
IV. A kasszasikerek
V. Két perc gyűlölet
VI. Új háború jön

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!

Paphos képekben

Ciprusi fotók, fantasztikus élmények. Nézd meg most!