Az Instagram a gazdagok Facebookja
A társadalmi egyenlőtlenségek bizony, még az olyan dolgokban is meglátszanak, mint hogy ki milyen közösségi oldalt böngészve cseszi el az idejét? Az amerikai Pew Research Center kutatása szerint legalábbis
míg a szegényebb gyerekek közül a Facebookot használják többen.
A kutatáshoz 13-17 év közötti kamaszokat kérdeztek arról, hogy melyik közösségi oldalt használják a legtöbbet, amit aztán összevetettek azzal, hogy mennyi a gyerekek családjának jövedelme. Az jött ki, hogy
- a 30 ezer dollár alatt kereső családok gyerekei közül 51 százalék a Facebookot használja a legtöbbet, és csak 19 százalék kedvence volt az Instagram,
- 50 és 75 ezer dollár közötti jövedelemnél az arány 46-17 a Facebook javára,
- ott pedig, ahol papa-mama 100 ezer dollár fölött keres, már a srácok negyede inkább az instán van, míg 31 százalék marad a Facebooknál.
A Facebook tehát még a legelkényeztetettebb kölykök között is vezet, de már csak kicsivel. Összességében még mindig a kamaszok 71 százalékának a Facebook az első választása, ha unatkozik és a telefonját akarja bámulni.
Hogy az Instagramot miért szeretik jobban a gazdag tinik, arra a Pew nem ad választ, a Quartz szerint viszont az eredmény az a népszerű nézetet erősítik, hogy
elég csak a Rich Kids on Instagram jelenségre gondolni.
Az egészből persze Mark Zuckerberg nyer a legnagyobbat, mert a Facebook 2012-ben megvette az Instagramot, így a legszegényebb tiniktől a leggazdagabbak is mind az ő zsebét tömik.