Magdolna, Léna
11 °C
28 °C
Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • A törzsszurkolók eléggé kiakadtak szombaton, amikor a magyar bajnokság utolsó fordulójában, az FTC-Újpest-meccs közben „az egykori B-közép helyén egy party service cég alkalmazottai egy Telekom marketingakció keretein belül lila lufikat engednek az égbe.”

    Mi, itt az Indexben már régóta tudjuk, hogy ez az FTC elnöke szerint az nem lila, hanem magenta, miután Kubatov elnök úr még helyreigazítást is küldött nekünk hasonló ügyben. Nyilván, ők meg nem zöld-fehér csapat, hanem aloeverazöld-alpinfehér.

  • Az Egyesült Államok Légierejének 23. szárnyának A-10C Thunderbolt II repülőgépei egy hete tartottak egy látványos „elefántsétát”* a Moody légibázison, demonstrálandó, hogy milyen gyorsan képesek bevetésre menni a világ bármely pontjára, megelőlegezve egyben a másnapi döntést, ami a rendkívül jól bevált csatarepülőgépek továbbszolgálását lehetővé tette.

    A képet nézve valahogy ismerősnek tűnt a jelenet, és be is ugrott hol láttam ilyesmit: gyerekkorom egyik legfélelmetesebb rajzfilmes élményének, Az idő urainak alábbi jelenetét idézte meg az USAF 33 felvonuló légijárműve.

    Kép: René Laloux / Pannónia Filmstúdió

    *Elephant walk-nak nevezik az ilyen csoportképeket, amikor a reptér betonján szépen sorban felvonulnak egy adott légibázis repülőgépei.

  • „Az ÉS legelső számának első oldalán Ferenczy Béni egyik alkotása, az ötödiken Hincz Gyula rajza, a nyolcadikon Medgyessy Ferenc Táncosnője szerepelt, egyébként pedig a fejléc toldaléka szerint az Élet és Irodalomban nemcsak élet és irodalom, hanem „Színház, Művészet” is található. Mindamellett eleinte csak a kultúrpolitikai szándék volt tisztázott: elhitetni az olvasóval, hogy a forradalom leverése után a szellemi élet visszazökkent a normális kerékvágásba, de például a képanyag kiválogatásának szempontjait illetően bizonytalanság uralkodott. Nem túl sokáig. A szerkesztőség hamarosan ráébredt, hogy ebben a lapban fotónak nincs helye, a korabeli nyomdatechnika adottságaiból fakadóan pedig festménynek se nagyon, ide leginkább fekete-fehér grafika való, tusrajz, metszet, rézkarc, effélék. Később a magasnyomást ofszet váltotta fel, Nagy Lászlót Bán András, őt pedig Szikszai Károly, a lényeg azonban nem változott. Az ÉS az egyetlen olyan – viszonylag széles körben ismert – sajtótermék, amelyben az olvasó a kortárs magyar grafika legkiválóbb művelőinek munkáival találkozik, ez így megy immár hatvan esztendeje, és ha rajtunk múlik, így is marad.ʺ Váncsa István írásával kezdődik a Godot Galéria meghívója, amely június 7-24 között kiállítást szervez az idén hatvan éves ÉS-hez kötődő képzőművészek munkáiból.

    Közreműködik: Váncsa István, Grecsó Krisztián, Darvasi László, Dóra Attila szaxofon

    A kiállító művészek: Bada Dada Tibor, Fehér László, Fekete Szilvia, feLugossy László, Gaál József, Gerlóczy Sári, Haász István, El Kazovszkij, Kondor Béla, Kopasz Tamás, Kovács Péter, Könyv Kata, Nádler István, Šwierkiewicz Róbert, Szemethy Imre, Szikora Tamás, Szikszai Károly, Szotyory László, Szurcsik József, Szüts Miklós, Vásárhelyi Antal, Vojnich Erzsébet. 

    És a kiállításon látható Esterházy Péternek az ÉS 1. oldal című könyveihez írt kézírásos jegyzete.

  • Lengyel befektetőknek köszönhetően már nem kell elmennünk Lengyelországba, Németországba vagy Oroszországba, ha ki akarjuk próbálni, hogy mennyire háborodnak fel az érzékszerveink egy feje tetejére állított házban.

    330090 haz-fejteton1

    Balatonszéplakon egy szép piros vityilót fordítottak ki a sarkából, mintha egy tornádó kapta volna fel. A házban a plafonról lógnak le a bútorok, miközben a mennyezeten járkálhatunk. A fordított házról a KaposPont videót is készített, amit itt nézhet meg.