Több civil szervezet is kiakadt a BKV 10 százalékos járatritkítási tervein, amit a BKV és Hagyó Miklós közlekedésügyi főpolgármester-helyettes a hálózat fejlesztéseként kommunikál.
"Ahogy a VEKE már hónapok óta felhívta rá a figyelmet: a budapesti tömegközlekedés porcelánboltjába elefántként berontó Hagyó Miklós és a BKV hazugságkampánya fenyegető veszélyt jelent a budapesti tömegközlekedésre és annak utasaira" - áll a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület pénteki közleményében.
"A teljes városvezetés hitelessége kérdőjeleződik meg. Hogy gondolhatja bárki komolyan, hogy a tömegközlekedés fejlesztéséről és környezetvédelemről beszél, miközben a BKV vonalhálózatának teljes szétrombolásán dolgozik?" - teszik fel a kérdést a civilek.
Noha Hagyó és a BKV hónapok óta hangoztatta, hogy egyeztetéseket folytat a civil szervezetekkel, javaslataikat pedig beépíti a tervekbe, ez nem történt meg. A járatritkítás konkrétumait egyébként csak csütörtökön ismerhette meg a nyilvánosság és az érintett szakmai szervezetek: a BKV korábban csak nagy általánosságban számolt be hálózatfejlesztési elképzeléseiről.
Ezeket egyébként - az MDF-et leszámítva - az ellenzék sem hagyta jóvá a városüzemeltetési bizottság ülésein (ennek a szakpolitikai szervnek véleményezési joga van csak). A konkrét tervek egyébként csak jövő héten kerülnek a bizottság elé. A járatritkításokról végső soron Demszky Gábor főpolgármester fog dönteni.
"Megdöbbentette egyesületünket a BKV Zrt. vezetésének azon csúsztatása, mely szerint civil szervezetekkel egyeztetett a menedzsment a paraméterkönyvről" - áll a Közlekedési Dolgozók Országos Egyesületének közleményében. A civil szervezet szerint főváros és a BKV nem a 2008-as paraméterkönyvről, és nem a témában érintett szakmai civil szervezetekkel tárgyalta meg az elképzeléseket.
Legutóbb egyébként szmogügyben maradt el az egyeztetés a civilekkel, miként arról a Criticalmass.hu is beszámol.
Bár Hagyó Miklós ígéretet tett, hogy csütörtökön találkozik a Levegő Munkacsoporttal és a Magyar Kerékpárosklubbal, a megbeszélt találkozóra nem ment el. A civilek attól tartanak, hogy még több autós megjelenésével a városban, tovább romlik Budapest levegője.