Elfogadta a Fővárosi Közgyűlés a 4-es metró projektjének helyzetjelentését: a metró első szakasza a költségtúllépések, az engedélyek kiadása körüli késedelmek és a bizonytalan mértékű uniós támogatás ellenére sínen van, és - ha nem jön közbe váratlan esemény - egy éves csúszással 2011-re megépül.
Becker Lászlót az év elején nevezték ki metróbiztosnak, feladata pedig az volt, hogy rendbe tegye a 4-es metró beruházása körüli bizonytalanságokat. Jelentése megállapította, hogy a metró eddig 40 milliárd forintos költségtúllépésnél tart, és legalább egyéves csúszásssal számolni kell.
A metró első szakaszának (Etele tér-Bosnyák tér) finanszírozásáról Demszky Gábor főpolgármester elmondta, számítanak az uniós finanszírozásra. Arról nem esett szó, mi lesz, ha az Európai Bizottság az első szakasz 354 milliárdos költségeiből a vártnál kevesebbet, 100-120 milliárd forintot vállal magára.
Be kell számolni a metróépítkezésről
A szavazást megelőző vitából kiderült, az ellenzék is támogatja a metró építését, de a jelentés alapján aggályai vannak: az állomások építését tulajdonjogi viták, hiányzó építési engedélyek hátráltatják, sőt az Etele tértől áprilisban indítandó, folyamatos haladást igénylő fúrópajzs sebességének csökkentéséről is szó esik.
Tarlós István, a Fidesz frakciója szerint a porjekt előkészítetlensége azt mutatja, Demszky félrevezette a fővárosiakat, ezért a lemondás gondolatával is el kéne foglalkoznia.
A közgyűlés elfogadta azt az ellenzéki javaslatot, miszerint a metróépítkezésről tájékoztatni kell a közgyűlést, bár végül nem az eredeti javaslat szerinti havi, hanem negyedéves jelentést szavaztak meg.