További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A megállót 2007. július 16-án adták át, szűk két évvel azután, hogy Kóka János miniszter a ferihegyi reptér eladásához kötötte az odavezető kötöttpályás összeköttetést.
Lett is összeköttetés, meg nem is: a Ferihegy 1-hez valóban el lehet jutni a Nyugatiból és vonzáskörzetéből (a Keletiből pl. nem), de a 2-es terminál elérésére legalább a Kerepesi út mentén épülő East End bevásárlóközpont megépüléséig kell várni, ha nem tovább.
Bár februárban felröppent a hír, hogy márciusban kiírják a tendert egy gyorsvasútra, amely kb. 40 milliárd forintból 3-4000 forintért szállítaná az utasokat a reptérre a Keleti pályaudvarról. (A gigaberuházást szükségességét eddig csupán azzal indokolták, hogy 2010-re 8-ról 12 millióra nő a Ferihegyre utazók száma évente.)
A kormányzati negyeddel együtt?
Tendert viszont azóta sem írtak ki, a minisztérium pedig kérdésünkre csupán annyit válaszolt, hogy a tárca - a kormányzati negyed részeként - most már újra a Nyugati pályaudvarnál képzeli el a mindkét terminálra szállító reptéri vasutat.
Visszatérve az általunk is tesztelt megállóra: A beruházás valójában az évek óta húzódó Budapest–Lőkösháza-vonal fejlesztéseként készült el két peronnal és liftes felüljáróval 2007 júliusára, féléves késéssel.
Néhány városnak kicsit jobb lett
Az új megállótól azoknak a budapesti utasoknak lett jobb, akik Észak-Pestről, a Nyugati vonzáskörzetéből mennek az 1-es terminálra, Ferihegyre ugyanis BKV-val is el lehet jutni, a Kőbánya-Kispest metróvégállomástól a 200-as busszal, ami a 2-es terminálig is elvisz (Térkép). Bár egyik cég sem erős az utastájékoztatásban, a MÁV a Nyugatinál sehol sem hirdeti a ferihegyi kapcsolatot.
A vidéki utasok közül viszont csak azok nyertek a megállóval, akik Cegléd felől érkeznek a Nyugati pályaudvarra. Nyíregyházáról 3 óra 40 percig, Szegedről kb. 2:10-ig, Debrecenből 3:20-ig, Kecskemétről 1:00-ig, Szolnokról 1:10-ig tart az út.
Mivel csak a gyorsvonattal összevont szegedi félintercityt áll csak meg itt, többi nagyvárosból a reptér 1-es termináljára igyekvők kénytelenek a minden ötödik bokornál megálló, lassú gyorsvonatokkal jönni, míg pl. Vácról, Miskolcról vagy a Dunántúlról jövőknek mindeképpen át kell szállnia a városban.