További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Több tízmilliós nagyságrendű végkielégítést vehet fel távozásakor Menyhért László, a BKV korábbi vezérigazgató-helyettese, erősítette meg az Index információját a cég sajtóosztálya.
35 milliós végkielégítés
A BKV tájékoztatása szerint Menyhért "munkaviszonyának megszüntetése a munkaszerződésében foglaltaknak megfelelően történt. A végkielégités összege bruttó 35 506 828 Ft."
A vezérigazgató-helyettes "jelenleg a felmentését tölti", amely június 8-áig tart.
Az autóját már leadta
Úgy tudjuk, Menyhért már leadta szolgálati autóját, a BKV szerint ennek megvásárlására nem tartott igényt a távozó felsővezető.
Menyhért és több korábbi BKV-topmenedzser közös megegyezéssel távozott posztjáról, pár hónappal azután, hogy Aba Botond vezérigazgatót Antal Attila váltotta a cég élén. Menyhért korábban a közlekedési vezérigazgató-helyettesi posztot töltötte be. Ebben a minőségében azonban nemcsak a forgalmi ügyekkel foglalkozott, ő nyilatkozott időnként a cég fizetőképességéről is.
Egy különös eset
A nagy vezetőváltások idején különös eset történt. Állítólag rossz színben akarta valaki feltüntetni Antal Attilát, a frissen kinevezett BKV-vezetőt, és ennek a "rosszakarónak sikerült bojkottálnia, hogy a gyors 7-es és 173-as buszok teljes létszámban közlekedhessenek" idén februárban.
Három-öt buszt - mondvacsinált okokra hivatkozva - egy héten át nem engedtek ki a garázsból, így a vonalon kevesebb busz közlekedett, megnövelve a várakozási időt, zsúfoltabbá téve a járműveket. Arra számítottak, hogy a hirtelen támadt buszhiány miatt lakossági panaszok áradata indul meg, ami rossz fényt vetett volna az új menedzsmentre. A BKV a történetet nem kommentálta.
Van, aki megy, van, aki marad
A BKV korábbi gazdasági vezérhelyettese, Dányi József sem őrizte meg a pozícióját a 2006 vége óta zajló átalakításokban. Ő azonban tanácsadóként a társaságnál maradt. Korábbi feladatait jelenleg Tóth Norbert látja el.
Menyhért és Dányi távozása után a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese Somodi László lett, aki korábbi beosztásaiban a VEKE-vel, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesülettel együttműködve nagy szerepet játszott a budapesti éjszakai buszközlekedés fejlesztésében, ám az Aba-korszak végén elhagyta a céget pár hónapra. Somodi állítólag konfliktusba is keveredett a BKV néhány korábbi vezetőjével, így nemcsak helyettessé való kinevezése, hanem már visszatérése is érdekesnek minősíthető a cégnél.
Van, aki még jobban marad
Nemrégiben derült ki, hogy hamarosan a BKV felső vezetésének tagja lehet Olti Ferenc, az Inter-Európa Bank eddigi informatikai igazgatója. Olti szintén vezérigazgató-helyettesi posztra esélyes a BKV-nál.
A tömegközlekedési vállalat élén hamarosan három helyett öt vezérhelyettes segíti majd Antal Attila munkáját - erről már több testület is tárgyalt információink szerint a Városházán és a cégnél egyaránt. Az Aba-korszakból mindössze egyetlen helyettes maradhatott a posztján: Donáth Zoltán a beruházási ügyekért felelős.