A BKV éppen egy hete, a Nemzeti Közlekedési Hatóság ellenőrzése után büszkén számolt be arról, hogy buszaival minden rendben. Most viszont kiderült, a hatóság más ellenőrzéseket is végzett, és több busz is fennakadt a rostán, például fékhiba miatt, számolt be az RTL Híradó.
A végállomásokon állítottak félre buszokat a közlekedési hatóság ellenőrei. Négynél a gumiabroncsok olyan állapotban voltak, hogy korlátozást rendeltek el. 30 napon belül kellett a gumikat cserélni, a buszokat műszaki vizsgára kellett küldeni.
"... a Nemzeti Közlekedési Hatóság munkatársai.... kisebb hiányosságoktól eltekintve rendben találták a BKV Zrt. járműveit. Így a délelőtti, szúrópróbaszerű ellenőrzés után minden autóbusz forgalomban maradhatott, tovább szállíthatta az utasokat" - így kommentálta a BKV az ellenőrzéseket. Hiányosságokról szó sem esik közleményükben.
Arról sem, hogy egy hónappal korábban, júniusban az egyik garázsukban még veszélyesebb problémára derült fény. 31 buszból kilencnek nem volt jó a fékje.
Lovas Károly Róbert, a Nemzeti Közlekedési Hatóság főigazgatójának magyarázata szerint a fékprobléma azt jelenti: a fékvizsgáló padon való ellenőrzéskor azt állapították meg, hogy nem alkalmas a közúti közlekedésre, nem teljesíti azokat az előírásokat, amelyeket kellene a féknek. Vagyis volt fék, csak nem úgy fogott, ahogy kellett volna. A BKV szerint közvetlen balesetveszély nem volt.
Szilágyi Károly, a közlekedési vállalat szóvivője azt mondta: ha ez a forgalom biztonságát veszélyeztette volna, akkor biztos, hogy szól a sofőr, hiszen saját életét is veszélyeztette volna, ha fékhibás autóbusszal közlekedik. Szilágyi Károly elmondta még, hogy a fékpróbán megbukott buszokat azóta kijavíttatták, és már megvan a műszaki engedélyük.