További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Az Index egyik munkatársa hétfőn este szembesült azzal, hogy a kőbánya-kispesti metróállomás területét elhagyva emlékezetből kell eljutnia a buszához, mert látni szinte semmit sem lehet. A boltok bezárásával még a bontás előtt és alatt álló egykori felüljáró is teljesen sötét.
Megkérdeztük a BKV Zrt.-től, hogy mikorra várható a probléma megoldása, azaz a balesetveszélyes helyzet megszüntetése. A naponta való sürgetés ellenére válasz csak csütörtökön érkezett: „A BKV Zrt. megtette a hibabejelentést az ELMŰ-nél. Ettől kezdve az ELMŰ feladata, hogy a meghibásodást kijavítsa és az esetleges helyettesítési problémákat megoldja.”
Ám világítás csütörtök este sem volt, felhívtuk hát az ELMŰ-t. Ott nem húzták az időt. Elmagyarázták, hogy a közvilágítási- és magánhálózatok esetén az ELMŰ feladata csak az „átadási pontig” terjed ki.
Megtudtuk továbbá, hogy azt kell megkeresnünk, akié a (nem égő) izzó, az ugyanis a fenntartóé, a lámpatest tulajdonosával (aki az ingatlan tulajdonosa) csak felesleges kitérőt tennénk. Az ELMŰ magyarázata szerint ha önkormányzati területről (világításról) van szó, akkor a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft. a felelős, ha magánterület, akkor a variációk száma végtelen. Ha azonban energiabetáplálási (ellátási) gondokról van szó – és ez sem kizárt, akkor még újra beszélünk egymással, mert az már az ELMŰ-höz tartozik.
Felhívtuk hát a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft.-t, ahol a Dél-pesti Közvilágítási Üzemhez kapcsoltak. Itt kiderült, hogy a BKV buszmegállói és buszpályaudvari közterületen, pontosabban önkormányzati területen vannak, melyek ellátásáért e cég felel. Kőbánya-Kispest azonban speciális eset, mert nem önkormányzati terület. Ott sem most, sem korábban nem szolgáltatott a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft.
Szerencsénkre itt sem ráztak le, elmondták, hogy ismereteik szerint a terület áramellátása (és a kiégett izzók cseréje) a BKV Zrt. feladata, ennek ellenére a BKV-tól napi több bejelentést kapnak, hogy oldják meg a problémát. Hiába hívták fel a bejelentők és a BKV-s fődiszpécser figyelmét arra, hogy házon belül kellene megoldást találni, eddig nem történt semmi.
Felhívtuk a BKV fődiszpécseri szolgálatát, ahol megtudtuk, hogy ők továbbították a bejelentést az Infrastruktúra Főmérnökségre. A főmérnök illetékességből a létesítményüzemeltetési főosztályt bízta meg a helyzet megoldásával. Eddig sikerült eljutnunk.
Ismételten felhívtuk a BKV Zrt. sajtósait, akik kifejtették, hogy már megkaptuk a választ. A kálváriánk elmesélése után későbbre ígértek további tájékoztatást. A megoldás tehát még odébb van, addig is vigyen magával elemlámpát az, aki látni is akarja azt a buszt, amire felszáll, nem csak sejteni.