További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
"Jelen körlevél hatályba lépésétől kezdődően minden munkavállalónak, aki akár telefonon, akár személyesen külső partnerrel (önkormányzatokkal, a tulajdonos képviselőivel, magánszeméllyel, gazdasági társasággal, hatósággal, stb.) a társaság nevében, valamely ügyében megbeszélést, tárgyalást folytat, köteles a tárgyalásról jelentést készíteni" - áll abban a vezérigazgatói körlevélben, amely belső forrásokból az Indexhez került.
A körlevelet Balogh Zsolt, a BKV megbízott vezérigazgatója jegyzi. Az utasítás szerint a lépés azért szükséges, mert a társaságnál nem teljes körű a jelentéstétel szabályozása. Az elkészült jelentéseket a dolgozóknak át kell adniuk a közvetlen főnökeiknek.
A körlevél szerint a jelentésnek minimum tartalmaznia kell, hogy kivel, illetve kikkel történt a tárgyalás, a helyszínt, a dátumot, a beszélgetés tárgyát, a tárgyalás fontosabb eseményeit, lényeges elemeit, lehetséges következményeit, esetleges kötelezettségvállalásait, és hogy kinek a felhatalmazása alapján vett részt a tárgyaláson.
Az utasítás azt is rögzíti, hogy a jelentést elektronikus - elektronikus postafiók hiányában papíron - formában kell megküldeni, legkésőbb a tárgyalás utáni munkanapon egy mellékelt nyomtatványon.
A közvetlen munkahelyi vezető köteles a jelentés tartalmától függően a szükséges intézkedéseket (például archiválás, továbbküldés az érintett igazgatóságnak, a vezérigazgató tájékoztatása, stb.) megtenni. A vezérigazgatói körlevelet a BKV belső (intranetes) hálózatán adták ki július 11-én és a tartalma szerint akkor is lépett hatályba.
Az Index által megkérdezett szakszervezetek egyelőre értékelik az utasítást. Előzetes vélemények szerint a körlevél alkalmazása a munkát szinte ellehetetleníti, de legalábbis túlbürokratizálja és nevetségessé teszi. Például a körlevél értelmében a karbantartásért, javításért felelős minden munkatársnak, amikor bármilyen operatív ügyben egyeztetnek valamely beszállítóval vagy külső szervizzel, arról jelentést kell írni. Ugyanígy mindenkinek jelentést kell írni, akit például hivatali telefonján megkeresnek egy lakossági észrevétellel.
BKV: a jelentés belső ügy
A BKV levélben így reagált az Index megkeresésére:
A Vezérigazgatói Körlevélben kiadott jelentéstételi kötelezettség Társaságunk belső ügye. Célja nem a rendszer bürokratikusabbá tétele, már csak azért sem, mert eddig is volt érvényben hasonló szabály. Ezt tökéletesíti a most érvénybe lépő rendszer, mely többletfeladatot gyakorlatilag nem jelent a munkavállalók számára. A jelentések feldolgozása ugyanúgy a Társaság belső ügye, mint egyéb más, adminisztrációs feladatok ellátása. Az utasítás minden munkavállalót érint, aki külső partnerrel, a Társaság nevében, valamely ügyében megbeszélést, tárgyalást folytat. A jelentést a közvetlen munkahelyi felettesnek kell továbbítani. Az adatgyűjtés célja a hatékonyabb információáramlás, jobb munkaszervezés, valamint a visszakövethetőség további tökéletesítése.