Csütörtökön a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) munkatársai megnézték a fúrópajzsokat a Gellért tér alatt és megállapították, hogy azok tényleg engedély nélkül mentek tovább, mintegy 10 métert.
A 4-es metró építését felügyelő DBR Metro Projekt Igazgatóság azért fordult az NKH-hoz, mert szerintük a pajzsoknak állniuk kellene, ameddig egy átkötő alagúthoz nem érkezik meg a fúrókkal dolgozó Bamco nevű cég engedélye. Az NKH vizsgálata szerint a DBR-nek igaza van, a jövő héten döntenek, hogy mit lépjenek.
A fúrópajzsoknak hamarosan a Duna alatt mindenképpen meg kell állniuk, 2-4 hónapra, mert csúszik a Fővám téri állomás átadása. Mint azt az korábban Index megírta, a Duna alatti állásért komoly, akár egymilliárdos kártérítés is jár a Bamconak, viszont a Gellért tér alatti kényszerpihenőért nem, mert a cég hibájából nincs megfelelő engedélyük a DBR szerint. A DBR úgy véli, hogy a Bamco azért siet most, hogy később hosszabban állhasson a Duna alatt.