Az alagútépítő BAMCO konzorcium az Nemzeti Közlekedési Hatóság tavaly december közepén megadott jóváhagyásának birtokában az északi pajzzsal - az ünnepekre tekintettel - január elején indult el és a hónap közepére elérte a Szent Gellért téri állomáshoz kapcsolódó peronalagutat.
A déli pajzs ezt követően kezdhette meg a budai oldal utolsó szakaszának építését a - megépítési módja miatt korábban vitát kiváltó, de mára jóváhagyott és utólagos felbővítéssel épülő - vasúti átkötő alagút hosszában.
A peronalagútba várhatóan február második felében törhet majd be a déli pajzs, aztán a vállalkozó betolja majd őket az állomásba, előtte azonban be kell fejeznie az állomás és a peronalagutak belső falazatát, a felszíni épületek állagmegóvása érdekében.
A jelenleg folyó párhuzamos munkálatokkal hamarosan befejeződik a budai oldali alagútépítés, azaz a pajzsok útjuk feléhez közelednek. Tavasszal a Duna alatt, majd a pesti oldalon folytatódik az alagútépítés.
A 7,5 kilométeres szakasz pesti felén is nyilvánvalóan többször lesz majd olyan, hogy átmenetileg leállnak, majd újraindulnak a pajzsok, ahogy azt az építkezés menete, illetve a választott technológia megkívánja.