2008 eleje óta a BKV éjszakai járataira már nem érvényesek a sima vonaljegyek. Akinek nincs bérlete, annak 350 forintos, a rendes jegynél drágább példányt kell vásárolnia. A VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) szerint az éjszakai jegyrendszer megbukott, mert bliccelésre kényszeríti az utasokat. Az a baj, hogy az éjszakai jegyet nem lehet éjszaka megvásárolni. A VEKE azt feltételezi, hogy a lehetetlen rendszert trükközésből vezették be: ha kevés éjszakai jegyet vesznek az emberek, akkor a kis forgalomra hivatkozva meg lehet szüntetni a járatokat. 2005-ben éppen a VEKE javaslatára bővítették az éjjeli forgalmat, és az egyesület szerint azóta háromszorosára nőtt a sötétben tömegközlekedők száma.
A BKV szerint a VEKE hazudik. A vállalat úgy tartja, hogy egyáltalán nem nehéz éjszakai viteldíjat fizetni. A bérleteseknek nincs semmi dolguk, szelvényük minden napszakban egyformán érvényes. Éjszakai jegyet lehet venni napközben minden bérletpénztárban és néhány troli- és autóbusz vezetőjétől is (ez az úgynevezett "helyszínen váltott" jegy). Mintegy 100 automatából is lehet éjszakai jegyet venni, bár ez a gépeknek csak a töredéke.
A nagy áttörést a BKV az éjszakai buszokon szolgáló biztonsági őröktől várja, akiktől szintén lehet majd jegyet venni. Eddig 50 őr állt szolgálatba. Mivel több mint száz éjszakai busz mozog egyszerre, ezért nyilván ez még nem az igazi megoldás. Hamarosan azonban az őrök már százan lesznek.
A BKV szerint nem igaz, hogy az utasok száma megháromszorozódott az utóbbi években. Szerintük csak a bliccelők száma triplázódott meg, és amikor ellenőrzik éjjel a jegyeket, akkor sokan már nem is akarnak közlekedni.