Kommunikációs lufi lehet a fővárosi önkormányzat azon szándéka, hogy a Volán társaságok bevonásával biztosítanának minimális szolgáltatást Budapesten a péntekre tervezett BKV-sztrájk alatt. Hasonló megoldás nem először merül fel a BKV-dolgozók sztrájkjának megtörésére. Korábban a BKV próbálkozott hasonlóval, akkor sofőröket toboroztak kiemelt fizetést ígérve, de végül ebből semmi sem lett.
Hasonló lehet a sorsa a mostani fővárosi javaslatnak is. Az ötlet arra utal, hogy a főváros vezetése nem enged a járatrikításból (ez ellen tiltakoznak a szakszervezetek), és megegyezés, tárgyalás helyett már a sztrájkra készül.
A krónikusan veszteséges Volán társaságok mindegyike minimális járműparkot és alkalmazotti létszámot tart fenn. A napi járatkokon felül alig hatvan tartalék busz van az országban a Volánoknál összesen, ráadásul zömük különjáratként közlekedik, tehát péntekre jó részük már foglalt. Reálisan alig harminc buszt lenne képes a Volán-csoport felajánlani, ha erre egyáltalán hajlandóak, hiszen sofőrjeik, szakszervezeteik vélhetően szolidárisak BKV-s kollégáikkal.
Pedig akár lehetne ráció is a Volánok bevonásában, hiszen már az előző sztrájkkor is több peremkerületből csak a Volán-autóbuszokkal lehetett a városközpont felé utazni. Akkor erre nem volt túl nagy utasigény, a fővárosi lakosok ugyanis nem ismerik a sárga buszok megállóit, menetrendjét, útvonalait.
Ha komplett BKV-vonalak Volán-járatokkal nem is válthatók ki, arra volna lehetőség, hogy a jellemzően az Örs vezér terére, Kőbánya-Kispestre, a Stadionokhoz, a Népligetbe, Csepelre, Újpest-központba, az Etele térre közlekedő autóbuszok tovább haladjanak a város közepe felé, mondjuk, a Deák térig. Sőt még ennél is jobb lenne, ha buszok nemcsak a város közepéig jönnének, hanem tovább egy buszállomásig, például a népligeti buszok Újpestre, az Etele tériek a Stadionokhoz, az Árpád hídiak az Örs vezér terére.