A magyar katolikusok is smsben kaphatják az örömhírt
A Vatikán után másodikként a Magyar Katolikus Püspöki Kar is smsben közvetíti majd az Örömhír-üzeneteket. A 160 karakteres szövegek reggel hatkor érkeznek a vallásos célközönség mobiljaira. A Westel 240 forintért 14 darabot biztosít, a Hír Televízió pedig egyházi személyek kommentárjával is ellátja a legnagyobb hazai felekezet evangelizációs vállalkozását.
II. János Pál ajánlotta a püspökök figyelmébe, hogy az evangélium terjesztéséhez vegyék igénybe a technika új eszközeit is - jelentette ki Veres András, a Magyar Katolikus Püspöki Kar médiabizottsági elnöke. A püspök szerint ez elegendő bátorítást adott a magyar egyháznak is, hogy húsvétkor megkezdjék a rövid telefonos üzenetek használatát.
Veres püspök szerint az emberek vallási hovatartozásra való tekintet nélkül keresik azokat a fogódzókat, amelyek jobbá tehetik életüket. Sokat segíthet, ha a szép dolgokra naponta ráirányítják a figyelmüket, véli a főpap, aki szerint elsősorban a fiatalok lesznek fogékonyak a szolgáltatásra, de akár az elfoglalt üzletembereknek is segítséget nyújthat életvezetésükben, a "lelki sebek gyógyításában" az sms.
Lelki sebek gyógyítása
Veres András a Magyar Katolikus Püspöki Kar médiabizottsági elnöke és Sugár András, a Westel Rt. vezérigazgatója |
Örömhír 17 foritnért
Sugár András, a Westel Rt. vezérigazgatója szerint akit érdekel az üzenet, az utána is nézhet, érzékenyebbé válhat, és "ezzel javulhat a világ". A 160 karakteres sms folytatása ugyanis WAP formátumban tovább olvasható. A cég 240 forintért két héten át küldi a reggeli idézeteket. Az Index kérdésére, hogy a piaci ár alatt számlázott smsek árából mennyi jut majd a bejelentett karitatív felajánlásra, Sugár András azt mondta, hogy egyelőre nem tudják, mennyi lesz a cég önköltsége.Hír a szép is
A csütörtöki Biblia-idézetet a Hír Televízió két kommentárral is ellátja. Borókai Gábor, a csatorna igazgatója szerint megtiszteltetés, hogy egy ezeréves és egy tízéves partnerrel működhetnek együtt a projektben. Mont mondta, a Hír Televíziónál a jó hír is a nap eseményei közé tartozik, ezért esélyt kell adni annak is, hogy "meglássuk a szépet, ne csak a bajt".