A Kékesen dől el minden, keressék a mezőny szelét
További Bringa cikkek
- Vas Blanka hatodik hellyel nyitott Belgiumban
- Jövőre már profi lett volna, autóbalesetben meghalt a 18 éves belga bringás
- Óriási rekorddöntés, Filutás Viktor az egyórás kerékpározás új magyar csúcstartója – videó
- Valter Attila: A csapat elégedettebb velem, mint én saját magammal
- Vas Blanka negyedik az egyik legnehezebb terepkerékpáros versenyen
Augusztus 4-én rajtol el a tetszhalott állapotból felélesztett magyar kerékpáros körverseny, a Tour de Hongrie. A 16 csapatból 5 magyar lesz, de két külföldi klubban tekerő magyar kerekes is alakíthatja a versenyt, ami valószínűleg a Kékestetőn fog eldőlni.
A Tour de Hongrie története még 1925-ben indult, de a verseny nem volt folyamatosan életképes, sokszor évekre eltűnt. Legutoljára 2008-ban rendeztek ilyen néven magyar körversenyt, most azt remélik, sikertörténet indulhat el.
Az idén hatnapos, 700 kilométeres Tour de Hongrie is a Tour de France hagyományaiból merített az országot körbetekerve döntik el kié legyen az összetett győztesnek járó sárga trikó, de ugyanúgy harcolnak a pont- (piros), hegyi (zöld) és a fehér (legjobb U23-as) megkülönböztető mezért is.
„Az erős kerékpársportnak alapvető tartozéka egy nemzeti körverseny. A kerékpárban az országúti szakágat nevezik a királynak, mert az a legrégebbi. Erre a szakágra építve tudunk megerősödni. A Tour de Hongrie-t is ezért szeretnék továbbfejleszteni, miközben sok tehetségnek adunk fejlődési lehetőséget" – mondta Polonyi István, a szövetség elnöke.
A TdH Szombathelyről rajtol augusztus 4-én egy 1,2 kilométeres prológgal, ezután Szombathely–Keszthely, Balatonföldvár–Kecskemét, Abony–Karcag, Karcag–Kékestető szakaszok jönnek, végül a Gyöngyös–Budapest etappal zárul a körverseny. A befutó a Budai Várban lesz.
Több városban köröznek is a versenyzők a befutó előtt, a szervezők így is közelebb akarják hozni a nézőkhöz a kerékpárt. „A tévé nem adja vissza az igazi hangulatot, nics ahhoz fogható élmény, mikor a mezőny szele megtolja az embert a kordon mellett állva" – mondta Eisenkrammer Károly főszervező.
A Nemzetközi Kerékpáros Szövetségtől (UCI) a versenynaptárba elég későn beszorított Tdh 2.2-es besorolást kapott, így a szakaszokon és az összetettben nyújtott teljesítményekért is lehet pontokat szerezni, amellyek a világbajnokságra és az olimpiára kvalifikálhatnak a bringások. Az érdeklődés emiatt is nagy lett. Szilasi László versenyigazgató elmondta, míg korábban küzdeni kellett azért, hogy megfelelő létszámú legyen a mezőny, most 35 csapat jelentkezett. Közülük 16 nevezését fogadták el. „A Tour de France-on induló versenyzőket még ne keressék nálunk, az UCI meghatározza szintektől függően, hogy melyik versenyen ki indulhat, de ha egyre magasabb besorolást kap a verseny, és eléri a horvát vagy az osztrák körverseny szintjét, a legjobb csapatok is elindulhatnak majd" – mondta Szilasi. Reményei szerint magyar győztese lesz a TdH-nak, és ezért össze is fognak a klubok.
A végső győzelemre nagy esélye van, az osztrák BMC-Amplatzban tekerő Kusztor Péternek, a csapatban ő lesz az első számú ember, a társak őt fogják segíteni. „Az Osztrák Körversenyen (Kusztor az egyik szakaszon harmadik lett) is én voltam a kapitány, elvileg most is én leszek, de ez bármikor megváltozhat, mindenkinek lehet egy rossz napja, vagy egy klubtársam bekerülhet egy több perces elmenésbe. "
A TdH jó eséllyel az ötödik napon, a Kékestetőre menet dől el. „A Kékesen nagyon sokat lehet nyerni és veszíteni is, én nyerni szeretnék, ahogy már korábban is megtettem már itt. Százszor felmentem már rá, a fejemben van az egész, tudom, hol érdemes támadni" – mondta Kusztor, aki nagyjából már felmérte, kikre kell figyelnie az ellenfelek közül. Úgy hiszi, nagyon erős verseny lesz. Reméli, hogy a TdH miatt végre itthon is nagyobb figyelmet kap a kerékpársport.
További információkat itt talál a versenyről.