Montoya: Schumacher egy gép, nem ember

2003.04.25. 12:23
Juan Pablo Montoya, a Williams-BMW kolumbiai versenyzője érthetetlennek tartja, hogyan tudtak édesanyjuk halála után rajthoz állni a Schumacher fivérek, amikor 2001-ben, a New York-i tragédia után nem akartak elindulni.
Szinte az egész világot megdöbbentette a hír, hogy a Schumacher testvérek édesanyja tragikus hírtelenséggel elhunyt. A két Forma 1-es versenyző azonban az elmúlt hét végén rajthoz állt a San Marino-i Nagydíjon. Azóta is mindenki sportemberi nagyságukról beszél, egyvalakit kivéve.

Ez pedig nem más, mint Juan Pablo Montoya a Williams-BMW kolumbiai versenyzője, a kisebbik Schumacher csapattársa. Montoyának - aki Imolában majdnem összeverekedett egy operatőrrel - nem tetszett, hogy a két német hőst csinált magából.

A német Bildnek adott nyilatkozatában furcsának találta, hogy amíg a 2001 szeptemberében történt New York-i tragédia után sokáig úgy volt, hogy nem ülnek autóba, addig édesanyjuk halálhírét megtudva, végig tudtak menni a versenyen. (Sőt Michael meg is nyerte a futamot, míg Ralf a negyedik helyen végzett.)

Az ötszörös világbajnok Michael szóvivője szerint ez természetes lépés volt, hiszen édesanyjuk volt a legnagyobb rajongójuk, és minden bizonnyal szerette volna, ha rajthoz állnak. Montoya ezzel szemben úgy véli, ez az eset is ékes példája annak, hogy Schumacher nem egy ember, hanem egy gép.

Az 55 éves korában elhunyt Elisabeth asszonyt pénteken délután temetik, szűk családi körben. A templomi ceremóniára bárki elmehet leróni kegyeletét, azonban végső nyughelyére, a manheimi temetőbe csak a családja kísérheti el.

A dél-amerikai pilóta a fenti nyilatkozatot Silverstone-ben adta, ahol a napokban teszteli a Williams-BMW-t. Csütörtökön azonban nem tudott sokat körözni, mert az egyik kanyarban 300 km/órás sebességnél kicsúszott és a gumifalba vágódott.

Montoya a Becketts-kanyarkombinációban hagyta el az aszfaltot, majd frontálisan száguldott a gumikordon felé, amely végül úgy 270 km/órás sebességél állította meg. A pályamunkásoknak tíz percig tartott, míg kiszabadították őt a gumikötegek alól, ám ennek ellenére - csodával határos módon - sértetlenül szállt ki a kocsiból.

A baleset nagyon hasonlított Michael Schumacher 1999-es, silverstone-i bukásához, akkor a német világbajnok lábtörést szenvedett.

Schumacher csapata, a Ferrari ezen a héten Mugellóban teszteli az új autóját, és a gyakorlás eddig tökéletes ütemben halad. Rubens Barrichello és Luca Badoer már több versenyszimulációt is gondok nélkül teljesített, ami leginkább annak köszönhető, hogy a mérnökök megtalálták az eddigi motorhibák okát.

A szakemberek szerint a motor hűtésével volt gond, de ezt most már sikerült megoldani, így Barcelonában, a következő F-1-es futamon bemutatkozhat az F2003-GA.