Két hengeren megy a vita az F1-ben

2015.04.19. 14:46

A bahreini versenyhétvégén tovább ment az egyezkedés az F1 vezetése és a csapatok között, Bernie Ecclestone a versenyigazgató Charlie Whiting társaságában tárgyalt a csapatvezetőkkel, az itt elhangzottakról pedig a Merci-főnök Toto Wolff beszélt.

Az osztrák szerint a konstruktőrök továbbra is kitartanak amellett, hogy a mostani V6-os motorokra építsenek a jövőben is, és ne térjenek vissza a korábbi V8-asokhoz, ahogy azt Ecclestone szeretné. Ebben a Ferrari, a Renault, a Honda és a Mercedes is egyetért, mint ahogy abban is, hogy a lóerők számának növelése és a hangerő fokozása is csak költséghatékony módon történhet meg.

„A 2017-es szabályokban, azt hiszem, már 900 lóerő fölötti kocsik lesznek. A kérdés csak az, hogy mit akarunk elérni? Valóban akkor a különbség 950 és 1000 lóerő között? A megoldás könnyű, az üzemanyagáramlással könnyű a lóerőket növelni, ha csak akár 10-20 kilogrammal növeljük az óránkénti áramlást, simán 1000 fölé érünk. Ehhez viszont újra kell tervezni több motorelemet is, amiket megbízhatóbbá is kell tenni” – mondta Wolff a pénteki gyűlés kapcsán, de Ecclestone azonnal rákontrázott.

Az F1-főnök szerint csak akkor maradnak a mostani V6-osok, ha a költségeket alacsonyan tartják, mert olyan motorok kellenek, amiket a csapatok meg tudnak fizetni. „Ha elérhető így is az 1000 lóerő, akkor legyen,” vélekedett, de kijelentette, hogy nehezebben vezethető autók elérése a cél.

Ecclestone azzal zárta, hogy szerinte nem jó a csapatfőnökökkel egyeztetni, inkább meg kellene nekik mondani, hogy mi legyen.