Az F1 legcikibb és legégetőbb problémája

2015.06.12. 08:14

"Ami nem jó az F1-nek, az a benzinspórolás. Sprintverseny kell. Vedd vissza, és gurulj, ilyen nincs egy sprintversenyen. Az F1-nek nem ezt kellene közvetítenie" - reagált a Forma-1 talán legégetőbb bajára a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner, miután a hétvégi kanadai futamon a tévében is bejátszották a Mercedes mérnökét, aki pont erre utasította a későbbi futamgyőztes Lewis Hamiltont. Sőt, azt is megmondták neki, 50-100 métert kellene gurulnia fékezés előtt, hogy így spóroljon üzemanyagot.

Ha ugyanis nem tette volna meg, előfordulhatott volna, hogy kifogy a benzinje még a cél előtt. A montreali pálya nagyon gyors, itt hatványozottan kell figyelni a benzinszintre.

"Ha otthon ülsz, és nézed a futamot, nem akarsz ilyesmit hallani. Teljes gázon autózó pilótákat akarsz, akik egymással versengenek, vagyis ezt át kell gondolnunk, és reagálnunk kell" - idézte a BBC Hornert.

Valóban, mi az, hogy Forma-1, és mégsincs minden a maximumon? Még a kocsik sem mehetnek olyan gyorsan, ahogy tudnának?

Nem.

A turbókorszak tavalyi kezdete óta megszokottá vált a Hamiltonnak küldött utasítás, nem csak a Mercedes, minden csapat csinálja ezt. Többek között erre is panaszkodott Fernando Alonso is, akire a mclarenesek már a 24. körben rászóltak, hogy vegyen vissza, és takarékoskodjon.

"Rövidítsük le a futamot öt körrel, vagy növeljük a benzinmennyiséget, de padlógázas versenyre van szükség rajttól célig" - véli - megcáfolhatatlanul - Horner.

A változás mégsem egyértelmű, a csapatok látszatdöntéseket hoznak, és egymással vitatkoznak. A Mercedes nyer, más nem érdekli - miért is érdekelné -, a szabályalkotó bizottság működésképtelen, Bernie Ecclestone-tól tudjuk, egészen abszurd.