Több évtizedes célt ért el idén a GPDA (Grand Prix Driver's Association), azaz a Forma-1-es pilóta-szakszervezet, nyilatkozta a BBC-nek Alex Wurz, a szövetség elnöke.
Az F1 történetében valószínűleg először
Az utóbbi években erősödtek, de két meghatározó figura,
Most már ők is tagok, így minden eddiginél határozottabban tud fellépni a GPDA.
Wurz azzal indokolta az erősödést, hogy a versenyzők felismerték, kritikus időszakhoz ért a sportág. Az új F1-tulaj intézkedései megosztják a csapatokat, idén új szabályokat vezettek be, és megkezdődtek a tárgyalások a 2021-es reformokról is - a pilóták csak úgy szerezhetnek érvényt akaratuknak, ha egységesek.
Wurz dicsérte a sorozatot irányító LibertyF1 eddigi intézkedéseit, hogy nagyobb, szélesebb, gyorsabb autókat hoztak a Forma-1-be, a pilóták ezt szerették volna. De felhívta a figyelmet rá, még sok mást is akarnak, és céljaikat csak együtt érhetik el.
Ilyen például:
- a pályaelhagyásos büntetések tisztázása
- konzekvens felügyelői döntések a futamokra
- a motorhang erősítése
- az előzéshelyzet javítása