Michelisz pole-t szerzett a kizárás után Szlovákiában

03718007 FF 0312
2018.07.14. 16:12
A pénteki kizárás, majd szombat kora délutáni feladott futam után a második Slovakia Ring-i időmérőn a kvalifikáció mindhárom harmadában Michelisz Norbert volt a leggyorsabb, aki a szezonbeli harmadik pole pozícióját szerezte. A fordított rajtrácsos pole-t is magyar hozta el, a Zengő-pilóta Nagy Norbert kezdhet az élről a szombat esti futamon.

Szinte tökéletesen alakult a pénteki időmérő a Hyundaioknak a WTCR Slovakia Ring-i versenyhétvégéjén, ám a kvalifikáció után a négy dél-koreai autóból hármat, köztük Michelisz Norbertet is kizárták technikai hiba miatt. A hétvége első futamán Gabriele Tarquini gyenge rajt után mentett a pole-ból indulva a harmadik helyre, többi márkatársa viszont nem szerzett pontot, a futamot pedig Pepe Oriola nyerte, ő volt a szezonban a 10. futamgyőztes a WTCR-ben.

Szombat délután aztán újabb időmérővel folytatódott a program – a kvalifikáció első, 20 perces szakasza pedig egyből hozott is meglepetést, hiszen a 2017-es világbajnok Thed Björk egyből kiesett a Hyundaijal, ráadásul közelében sem volt a továbbjutást jelentő top 12-nek, de kiesett az összetett harmadik helyén álló Yann Ehrlacher is, aki csak a 13. helyről indulhat majd.

Ami a többieket illeti, Michelisz kezdett egyből a legjobb köridővel, mögötte csapattársa, Gabriele Tarquini, illetve a pénteken és szombaton is meglepetést okozó Aurélien Comte (Peugeot) és Fabrizio Giovanardi (Alfa Romeo) következtek a top 4-ben, de ahogy elértük az edzés felét, elkezdett gyorsulni a mezőny többi része is, az első futamot nyerő spanyol Oriola 38 ezredes különbséggel Michelisz elé is ugrott a Cuprával, de végül Michelisz az utolsó percben visszavette első helyét.

Továbbjutt Nagy Norbert is a Zengő Motorsport Cuprájával, nem is akármilyen idővel, az hatodik volt a fiatal magyar pilóta.

A szakasz egyébként rettentő szoros volt, az első 17 pilóta 1 másodpercen belül volt Michelisz mögött, de még a 21. Szabó Zsolt Dávid is csak 1,3 másodperccel maradt le.

Dupla magyar pole Nagy Norbertnek köszönhetően

A tízperces Q2-t is Michelisz kezdte a legjobb idővel, 3 tizeddel volt gyorsabb a peugeot-s Aurélien Comte-nál, pedig a magyar pilóta még hibázott is. Másodikra nem nagyon sikerült senkinek javítania, a legjobb öt közé így Michelisz, Comte, Filippi, Muller és a hondás Esteban Guerreiri jutottak,

Nagy Norbert pedig a 10. helyével megszerezte a fordított rajtrácsos pole-t az esti futamra.

Nagy első (fordított rajtrácsos) pole-ját szerezte a WTCR-ben, mint a kocsiból kiszállva elmondta, a legjobb körén picit rontott, de pont így lett jó, hiszen így zárt a 10. helyen.

Michelisz megállíthatatlan volt

A Q3-ban Guerrieri szinte ezredre azonos időt autózott, mint a Q2-ben, gyorsan kiderült, hogy nem az argentiné lesz a pole a Hondával. Némi meglepetésre a négyszeres világbajnok Yvan Muller egy hiba miatt Guerrieri mögé csúszott. Rontott Filippi is, ő a középső szektorban, amivel a három pilóta közül az utolsó helyre került. Comte 2:10,577-es ideje negyedikre azt jelentette, hogy Michelisznek egy nagyjából Q2-es idő elég a szezon harmadik pole pozíciójához.

Az első szektorban rontott ugyan egy kicsit, de másik két, hosszabb szektorban javított, így a két hungaroringi pole után Szlovákiában is az élről kezdhet.

Órákkal az időmérő vége után derült ki, hogy három Hondánál olyan turbóproblémát találtak a versenybírók, ami miatt pénteken kizárták Micheliszéket az időmérőről. Mivel a Honda megfellebbezte a döntést,ami  Benjamin Lessennes, Tom Coronel és Esteban Guerrieri ellen szól, a második futamot az időmérő alapján tartják meg, de később büntethetik a pilótákat.

Szombaton 19 órától tartják a fordított rajtrácsos futamot, vasárnap 11.45-kor jön a főfutam a hétvégi program zárásaként.

A WTCR második Slovakia Ring-i időmérőjének végeredménye

Helyezés Rajtszám Pilóta Csapat Autó Q1 Q2 Q3
1. 5 Michelisz Norbert BRC Racing Hyundai i30 N TCR 2:10,537 2:10,330 2:10,340
2. 7 Aurélien Comte DG Sport Competition Peugeot 308 TCR 2:10,861 2:10,635 2:10,577
3. 86 Esteban Guerrieri Münnich Motorsport Honda Civic Type R FK8 TCR 2:11,047 2:11,077 2:11,078
4. 48 Yvan Muller Yvan Muller Racing Hyundai i30 N TCR 2:10,922 2:11,029 2:11,100
5. 27 John Filippi Campos Racing Cupra León TCR 2:10,711 2:10,932 2:11,631
6. 74 Pepe Oriola Campos Racing Cupra León TCR 2:10,7106 2:11,101   
7. 22 Frédéric Vervisch Audi Sport Team Comtoyou Audi RS 3 LMS 2:11,030 2:11,101   
8. 63 Benjamin Lessennes Boutsen Ginion Racing Honda Civic Type R FK8 TCR 2:11,150 2:11,143   
9. 30 Gabriele Tarquini BRC Racing Hyundai i30 N TCR 2:11,115 2:11,150   
10. 8 Nagy Norbert Zengő Motorsport Cupra León TCR 2:10,944 2:11,197   
11. 23 Nathanaël Berthon Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS 2:11,089 2:11,255   
12. 69 Jean-Karl Vernay Leopard Lukoil Team Audi RS 3 LMS 2:11,125 2:11,433   
13. 68 Yann Ehrlacher Münnich Motorsport Honda Civic Type R FK8 TCR 2:11,186      
14. 31 Kevin Ceccon Team Mulsanne Alfa Romeo Giulietta TCR 2:11,198      
15. 88 Fabrizio Giovanardi Team Mulsanne Alfa Romeo Giulietta TCR 2:11,268      
16. 21 Aurélien Panis Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS 2:11,279      
17. 44 Petr Fulín Fulín Racing Academy Cupra León TCR 2:11,326      
18. 9 Tom Coronel Boutsen Ginion Racing Honda Civic Type R FK8 TCR 2:11,624      
19. 11 Thed Björk Yvan Muller Racing Hyundai i30 N TCR 2:11,658      
20. 70 Mat'o Homola DG Sport Competition Peugeot 308 TCR 2:12,801      
21. 66 Szabó Zsolt Dávid Zengő Motorsport Cupra León TCR 2:12,813      
22. 52 Gordon Shedden Leopard Lukoil Team Audi RS 3 LMS 2:12,028      
23. 20 Denis Dupont Audi Sport Team Comtoyou Audi RS 3 LMS 2:12,169      
24. 25 Mehdi Bennani Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR 2:12,197      
25. 12 Rob Huff Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR 2:12,375      
26. 17 Andrej Studenic Brutal Fish Racing Volkswagen Golf GTI TCR 2:13,666