Nem félnek a hazai aukciós szájtok az eBaytől
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A napokban derült ki, hogy még az ősszel elindul az eBay magyarországi oldala. A világ legnagyobb online aukciós szájtját már most el lehet érni magyarul, de ez még erősen béta verzió, ami még változik a hivatalos indulásig. A magyar változatnál nem lehet majd licitálni, csak fix árú termékeket lehet megvásárolni. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy leginkább vállalati eladóktól lehet vásárolni, vagy olyan termékeket tudunk megvenni, melyeknél már lejárt a licitálási határidő és még mindig megvannak.
Megkérdeztük a két legnagyobb hazai aukciós szájtot, nem tartanak-e a konkurenciától. Kérdéseinkre csak a Vatera válaszolt. Szerintük igaz ugyan, hogy e-kereskedelemnél nincsenek földrajzi határok, de lokális piaci ismeretek nélkül nehéz sikeresnek lenni. A Vatera jelenlegi becsült felhasználók között zajló e-kereskedelmi C2C piaci részesedése 56 százalék, mely összehasonlítva a tavalyi megegyező időszakkal (2009. november: 51 százalék) bő 5 százalékos növekedett.
Az adatok azt mutatják, hogy a gazdasági válság kevésbé érintette az e-kereskedelmi piacot, sőt, inkább kedvezett a kereskedőknek: az elmúlt évben a hagyományos kereskedelemmel ellentétben az online tranzakciók száma nőtt. A tavaly októberi állapothoz képest az oldalon található aukciók száma (2009. október: 820 ezer darab) mintegy 70 százalékkal növekedett, jelenleg több mint 1,4 millió feltöltött termék található.
Arra a kérdése, hogy miért választaná a felhasználó a Vaterát az eBayjel szemben, a hazai piacon szerzett tíz éves tapasztalat volt a válasz. A Vatera sikere: a lokális piaci ismeretek, a magyar nyelvű kommunikáció, a megszokott, kiszámítható és biztonságos fizetési és szállítási rendszerek használata. Az ilyen jellegű kereskedelem legfontosabb alapja a bizalom, ezt segíti az adásvételeket minősítő értékelési rendszer, amelyet az eladó és a vevő ad egymásnak. Ezen kívül kiemelt figyelmet fordítanak a nagyvállalati viszonteladóknak, a hagyományos kereskedelemből ismert szereplők is csatlakoztak, mint a Praktiker, Kika, Baumay, Albacomp.
Azért sem tartanak a nagyobb konkurens megjelenésétől, mert a hírek szerint csak korlátozott termékkínálattal jelenik meg itthon az eBay. És van még egy szempont, a Vatera vezetőinek tapasztalata szerint a hazai vásárlók egy része még mindig bizalmatlanul áll az online kereskedelemhez, főleg a külföldi oldalakról történő vásárlásoktól ódzkodnak. A hazai vásárlóknak az a fontos, hogy gyorsan megtalálják a keresett terméket, megkapjanak minden szükséges információt, majd vásárlás után egyszerű átlátható fizetési móddal és átvételi-szállítási opciókkal juthassanak a termékhez.