Rossz hír a náci facebookosoknak: már nem lehet zsidógyűlölőkre célozni reklámot
A Facebook mostanáig lehetőséget nyújtott rá, hogy zsidógyűlölő csoportoknak juttathassunk el célzott hirdetéseket – írja a Guardian.
Az oknyomozással foglalkozó ProPublica vette észre, hogy a Facebook önkiszolgáló hirdetésvásárló rendszerében lehetőségünk van célzott reklámokat eljuttatni a kimondottan antiszemita nézeteket képviselő felhasználóknak. A felhasználói csoportokat leíró kategóriákból az egyik a „zsidó világuralmi törekvések” volt.
Az oldal szerzői 30 dollárért vásároltak Facebook-hirdetéseket, amikkel direkt ezeket a csoportokat vették célba. A vásárlástól számított 15 percen belül – írja a ProPublica – a kérdéses reklámok azonnal feltűntek az érintett csoportokban.
A Facebook később eltávolította a sértő kategóriákat, miután a ProPublica megkereste őket, hogy nyilatkozzanak az ügyben. Rob Leathern termékmenedzser a Guardiannek azt nyilatkozta, hogy új iránymutatókat és felülvizsgálati eljárásokat fognak alkalmazni a jövőben, hogy megelőzzék az ehhez hasonló eseteket. Az antiszemita kategóriákat – a vállalat hivatalos álláspontja szerint – egy algoritmus hozta létre, de tenni fognak érte, hogy ilyen ne fordulhasson elő a jövőben.
A ProPublica cikkének megjelenése után a Facebook bejelentette, hogy eltávolítják a kérdéses targetálási mezőket, amíg nem találnak megoldást az ilyen esetekre, és nem biztosítják, hogy a hirdetés-optimalizálási rendszert ne lehessen diszkriminatív célokra használni.