Judit
3 °C
6 °C

Május elsejétől a hívó félnek kell tájékozódnia

2004.04.28. 11:00
Május elsejétől él a számhordozhatóság, vagyis mindenki válthat mobiltelefon-szolgáltatót, a számára leginkább kedvező tarifacsomagnak megfelelően, saját telefonszámát megtartva. A korábbi felmérések szerint a Westeltől és a Pannontól a Vodafone-hoz áramlanak majd legtöbben. Ennek megfelelően a Vodafone üdvözli az új kezdeményezést, a Pannon GSM és a piacvezető Westel több ügyfélre számít.
A hívás kezdeményezésekor egyik mobilszolgáltató sem jelzi, hogy a hívott szám melyik hálózatba tartozik, azonban mivel a szolgáltatók tarifái különböznek és május elsejétől a hívó fél nem tudhatja, hogy a huszas, harmincas vagy hetvenes előhívószám mely szolgáltatót takarja, a hírközlési törvény rendeletének értelmében mindhárom hazai mobil szolgáltatónak kötelező tudakozó szolgáltatást üzemeltetnie.

Ez egységesen a 1748-as rövid hívószámmal érhető el, amely díjmentesen hívható a mobiltelefon-hálózatokból. Az éjjel-nappal üzemelő 1748 információs vonal tárcsázása után az ügyfelek megtudhatják, hogy az általuk hívott telefonszám melyik hálózatba tartozik. A telefonszám megadása után egy automata bemondja a kívánt információt.

Sms-ben is

Információ a szolgáltatók weboldalán
Mindhárom szolgáltató weboldalán részletes tájékoztató található a gyakorlati tudnivalókról, ezen kívül információs és regisztrációs vonalat is indítottak. A Pannon GSM-nél a 173-as nonstop információs vonalon, vagy a 1220-as ügyfélszolgálati számon lehet felvilágosítást kérni.
A Westelnél a 06-40-633-633 kedvezményesen hívható számon tájékoztatnak a részletekről, a Vodafonnál pedig a 06-70-70-70-000-es számon.
A kormányrendelet alapján szabályozott információs vonal mellett a szolgáltatók további lehetőségekkel segítik ügyfeleiket. A Pannon GSM és a Westel sms-ben is ad ingyenes tájékoztatást: a * 126 * körzetszám hétjegyű telefonszám # kód továbbítását követően az érdeklődőnek visszaküldik az információt a kérdéses szám hovatartozásáról.

"A Vodafone a hívás közbeni besípolás vagy bemondás technikáját nem tartja ügyfélbarátnak. A módszer ugyanis azzal jár, hogy a hordozott számokra irányuló minden hívásnál a beszélgetés előtt meg kellene hallgatni egy tájékoztatást az adott hívás tarifával kapcsolatban, valamint arról, hogy a hívás melyik szolgáltató hálózatában végződik majd. Ez hosszabbá tenné a hívás felépülését, akkor is, ha a tájékoztatás megszakítható, és nagyon zavaró lehet az ügyfelek számára is. Hiszen a legtöbb előfizető leggyakrabban néhány jól ismert számot hív" - mondta az Indexnek a Vodafone képviselője, azzal kapcsolatban, hogy az információszolgáltatásnak miért ezt a módját választották. A Vodafone Magyarország ügyfelei is tájékozódhatnak sms formájában.

Nem lesz számottevő ügyfél-áramlás

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, a TNS Hungary piackutató felmérése szerint a Pannontól és a Westeltől a Vodafone-hoz vándorolnak majd az előfizetők, de a várható váltások száma annyira elenyésző lesz, hogy azt még a jelenleg legkisebb előfizetői számmal rendelkező, legfiatalabb szolgáltató sem fogja rövidtávon érzékelni.

Ezzel párhuzamban az Index kérdésére a Westel képviselője a nyugati tapasztalatokra hivatkozva azt mondta, a számhordozhatóság itthon csak néhány százalékos mozgást fog kiváltani és "rövid "zsongás" után beáll a piac". A Pannon GSM ügyfélszám-gyarapodást vár és a Vodafone is üdvözli a kezdeményezést. "Az előfizetők nagyobbik részének a számhordozás hiánya eddig sem jelentett akadályt a szolgáltató váltásban" - fogalmaztak a Vodafone-nál.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!