Sok cég visszaél az internetes fórumokkal, amikor lopakodó reklámokat és hangulatkeltő beírásokat helyeznek el. A lapnak nyilatkozó egyik reklámügynökség elismerte, hogy magánfelhasználónak álcázzák magukat, amikor online fórumokban csengőhangokat reklámoznak. Megbízójuk pedig az egyik nagy mobilcég.
Mily tökéletes termék
Más esetben az ügynökség munkatársai a megbízójuk érdekében célzottan ócsárolták a konkurencia termékeit. Az ismert német fogyasztóvédelmi oldalakra, például a "Daten" és a "Dooyoo.de" fórumaiba szintén beszivárogtak a bújtatott reklámozók. Magánszemélynek álcázva magukat a megbízóik termékeiről írt pozitív élménybeszámolókkal terhelték a többi felhasználót.
Hogy le ne bukjanak, illetve ne tűnjön fel a reklámszövegírói múltjuk, az ügynökség munkatársai maszkolják a számítógépük IP-címét, a szövegeikbe szándékos helyesírási hibákat csempésznek, és iparkodnak a fórumokban használatos nyelvezetet használni.
Többen nyomulnak
A Computerbild szerint Németországban mintegy féltucat reklámügynökség foglalkozik neves cégek megvédelmezésével a cseverőfórumok és csetszobák frontján. A tisztességtelen verseny elleni küzdelem központjának munkatársa, Jan Kaestner szerint, aki a nyilvánosság előtt kereskedelmi céllal, de szándékait rejtve lép fel, megsérti a reklámozásra vonatkozó szabályokat.
Az Indexnek egyelőre nincs tudomása Magyarországon olyan reklámcégről, amely a tevékenységi profiljában szerepeltetné az online fórumokon elhangzó vélemények "korrigálását".