Judit
3 °C
6 °C

Hamis találatokkal küzd a Google

2004.06.17. 10:15
A keresőoldal üzemeltetői szoftveresen próbálják visszaverni a kamu találatokat a jó helyekre becsempésző csalók próbálkozásait. Egyes vélemények szerint ez így nem sikerülhet.
A népszerű internetes keresőoldalt működtető Google nemrégiben kezdeményezte a cég papírjainak tőzsdei bevezetését. A kiváló találataival megerősödött vállalatot viszont éppen most több oldalról is szorongatják.

A keresők találati listáit befolyásolni próbáló spammerek egyre sikeresebbek, felébredt álmából a konkurencia, és sok korábbi jogvita még nem zárult le, emlékeztet a c't számítástechnikai szaklap.

'Menj rá a Google-lal'

A Google alig öt év leforgása alatt a névtelen zugkeresőből internetes fogalommá vált. A versenytársak sokáig tétlenül szemlélték a diadalmenetet. Most viszont akcióba léptek, és szolgáltatásaikat a kvázi szabvánnyá vált Google mintájára alakítják ki.

Különösen a Microsoft és a Yahoo rendelkezik a megfelelő pénzügyi és műszaki háttérrel valamint piaci befolyással, hogy valódi veszélyt jelenthessenek a Google számára, állítja Jo Bager, a c't szakértője.

Semmi köze hozzá

A Google más keresőoldalakhoz hasonlóan szélmalomharcot vív a spamproblémával is. A felhasználót egyre több találati link olyan kereskedelmi oldalakra viszi, amelyeknek semmi közük az eredetileg megcélzott témához.

Egyes tartalomszolgáltatók az oldalaikat célzott manipulációval emelik a találati listák előkelő helyeire. A Google kilátástalan harcot folytat, amikor kizárólag szoftveres megoldással próbál úrrá lenni a problémán, jelentette ki Jo Bager.

Elpörög az átkattintás

A Google saját hirdetőprogramját, a bevétel 95 százalékát hozó AdWords-öt érintő manipulációk a reklámozók idegeit kezdik ki. Az AdWords-nél a hirdetők témára vonatkozó, vagyis a felhasználó keresőkifejezéséhez illeszkedő reklámokat jeleníthetnek meg a találati lista melletti sávban.

Az elszámolás az átkattintások száma alapján történik. Kis kézügyességgel viszont az átkattintások száma, és így a reklámkampányok költségei magasba szökhetnek, miközben esetleg egyetlen potenciális ügyfél sem kereste fel az oldalt. Erre a problémára egyelőre még megoldási javaslat sincsen.

Jogi nyűgök

A Google számára a legfontosabb kockázatot jelenleg az AdWords alapját adó eljárás körüli szabadalmi vita jelenti. Ha elbukja a Google a pert, akkor a vállalat korlátozott formában vagy egyáltalán nem használhatná többet a programot.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.