További Net cikkek
Minden utasszállító repülőgépen gondoskodnak arról, hogy a légibeteg utasok gyomortartalma kulturált körülmények között köszönhessen vissza. Mint a gyűjteményből kiderül, a szemérmetes "szemetes zacskó" és "tengeribetegség-zacskó" nevet viselő alkalmatosságok minősége és színválasztéka az áttetsző gagyitól a szétszerelhető topmodellig ível.
A gyűjtemény kontinensek szerint rendszerezi az ojjektumokat. A legtöbb zacsit az európai szekció vonultatja fel. Ezen kívül válogatott amerikai, közel- és távol-keleti légitársaságok, illetve a "világ többi része" kínálata tekinthető meg. Elkülönítve és azonosításra várva tengődik viszont az a féltucatnyi jelzés nélküli zacskó, amelyeket a légitársaságok nem vállalnak a nevükkel.
Air China |
Film is belefér
A felületét körben hirdetések borítják, és az émelygő utas a feliratokat bámulva rádöbbenhet, hogy ha uralkodik magán, a leragasztható zacskót borítékként alkalmazva egy fotós cégnek elküldheti előhívandó filmjeit. Ugyanezt a filmes trükköt egyébként a Balair és a Quantas is beveti.
A lezárhatóság kialakításának költségeit a gyűjtemény többségénél nem spórolták ki. Bár ez esetenként csak egy kurta zsineg. Ahogy az a látványelemek és a használhatóság szempontjait egyaránt értékelő rövid elemzésekből kiderül, a pusztán begyűrhető szájú hányászacskók nem annyira praktikusak.
A nejlon, az gány
A gyakorlatias elemzők ugyanígy megvetéssel közelítenek a csak nejlonból álló zacskók felé, amelyek szinte egyetlen európai képviselőjét a portugál SATA veti az utasai elé.
A fejlődő országok légitársaságai körében (pl. Mexicana és a brazil VASP) ez a megoldás sokkal inkább elterjedt. Arrafelé valahogy a papír burkolat széleinek esztétikus megmunkálása sem annyira szempont.
A Delta viszi a pálmát
A gyűjteményt böngészve fény derül még néhány érdekességre. A fapados Germanwings légitársaság például nem próbál spórolni a zacsin, az Aerocaribe és a Mexicana pedig alighanem testvérvállalatok.
A legtöbb dicséretet a Delta zacskója kapta. Az értékelők nagyra becsülik a cserélhető (!) belsőt és a több száz lezárást és feltépést kibíró szájazatot. Gyanújuk szerint ezeket a zsákokat használat után kimossák. Mással ugyanis nem magyarázható a pazarlóan precíz kidolgozás.
Befut a komp
Meglepően jól szerepel a Turkmenistan Airlines is. Az érzékszervi és terheléses vizsgálatokat gond nélkül teljesítette, kidolgozása példamutató, a zörgése viszont borzasztóan hangos. Így aki titokban készülődik erre a zacsira bízni a gyomortartalmát, készülhet a vicces beszólásokra.
A kendőzetlen kifejezéseket a légitársaságok kerülni igyekeznek. A kevés kivételhez az elemzésben alaposan megdicsért Ghana Airways, a Yeti és az egyetlen kakukktojás, a Franciaország és Marokkó között ingázó Comanav komptársaság tartozik. Ők bátran "légibeteg-zacskó" néven nevezik az utaskelléket.
Nincs még Malév
A múzeum szerte a világból várja az alantas használattól megkímélt eredeti zacskókat. Az Index komoly hiányosságként értékelte, hogy bár több kínai és üzbég versenyző, illetve a Yeti Airlines is képviseltetik magukat, a Malév hiányzik a körképből.