A sorozat legutóbbi három része, a GTA3, a Vice City és a San Andreas menetrendszerűen fél évvel a konzolos megjelenés után jött ki pc-re, így logikus volt valami hasonlót várni a 2008 legnagyobb sikerű játékának tűnő negyedik résszel kapcsolatban is. A pc-s játékosok félelmeit az táplálta, hogy a GTA4 az első a sorozatban, amit Xbox 360-ra és PS3-ra terveztek, így sokkal nehezebb számítógépre átírni, mint az eddigi részeket, amelyek a minden platformon futó Renderware motorra épültek.
Sam Houser, a játékot fejlesztő Rockstar North vezetője most eloszlatott minden kételyt és bejelentette, hogy a pécés változat nemhogy készül, de szinte már készen is van, lassan a végső tesztelés fázisába ér.
Az észak-amerikai megjelenés dátuma november 18, az európaié november 21. A játék tartalomra nézve elvileg teljesen ugyanolyan lesz, mint a konzolos változat, csak a többszemélyes módoknál várható némi újdonság - plusz persze a szinte minden pc-s játéknál fennálló, nem hivatalos lehetőség, hogy a játék fájljaiba belenyúlva saját pályákat, játékmódokat barkácsolhatunk magunknak. Arról is szólnak pletykák, hogy a Games for Windows Live rendszeren keresztül együtt (vagy éppen egymás ellen) játszhatnak majd az xboxosok és pécések. Ami persze a kontrolleres, illetve egér-billentyűzetes irányítás miatt nem éppen a fair play iskolapéldája.
A legnagyobb kérdés, a hardverigény még nyitott. Az előző részek az akkori átlagpécéknél gyengébb konzolokról lettek átírva, és úgy is megizzasztották a számítógépeket; ezek után kicsit aggasztó, hogy most a jóval erősebb Xbox 360-ra és PS3-ra optimalizált programot kell átültetniük pécére a Rockstar programozóinak.
A játék konzolos verziója a legutóbbi, június elejei adatok szerint 8,5 millió eladott példánynál járt az április végi premier óta.