
A Halo 3 a csúcsra vitte
az Xbox 360-at
Várható volt: a tízmillió dolláros reklámkampánnyal támogatott Xbox-zászlóshajó, a Halo 3 toronymagasan vezeti a videojátékok szeptemberi eladási toplistáját Amerikában. A 3,3 milliós példányszám több mint tízszerese a második Wii Playének, de még hatásosabb az összehasonlítás, ha a gyengélkedő PlayStation 3-felhozatallal állítjuk párhuzamba: egy hónap (sőt, valójában csak szűk két hét, hiszen csak szeptember közepén jelent meg a játék) alatt több Halo 3 fogyott Xbox 360-on, mint az összes létező PS3-játékból összesen május óta. A top 10-es eladási listán a Microsoft és a Nintendo gépei négy-négy játékkal képviseltetik magukat, a Sonynak csak kettő jut.
Annál meglepőbb, hogy a zöldpáncélos szuperhős harmadik bevetése a duplájára emelte az Xbox 360 alapgép eladásait is. 528 ezres példányszámával a Microsoft gépe szeptemberben legyőzte a Nintendo Wii-jét, ami éppen csak túllépte a félmillió eladott darabot a hónapban (igaz, erre a japánok kézi játékgépe, a DS rádobott még közel ugyanennyit). Szegény Sonynak nagyon nem megy a PlayStation 3: mindössze 119 ezer darab talált gazdára belőle, még a házon belüli konkurencia is elverte, az előd PlayStation2 215 ezer, a hordozható PlayStation Portable 285 ezer példánnyal.
A videojáték-piac teljes forgalma 1,3 milliárd dollár volt szeptemberben, vagyis a Halo 3 gyakorlatilag előre hozta a karácsonyi bevásárlást: milliárd fölötti forgalmat hagyományosan csak a karácsonyi szezonban produkál a játékpiac.
