Mária
-7 °C
3 °C

A versenyhivatal szerint fogyasztókat tévesztett meg az Invitel

2006.06.23. 10:50
Ügyfélszerzése során megtévesztette a fogyasztókat az Invitel, ezért a Gazdasági Versenyhivatal alaposan megbüntette. A második legnagyobb magyar távközlési cégnek harmincmillió forintos bírságot kell megfizetnie.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa 2006. június 20-án tartott tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy az Invitel ügynökei 2005-ben pontatlanul tájékoztatták a fogyasztókat a közvetítő-választás formáiról, a havidíj-fizetési kötelezettségről, valamint a fogyasztót megillető elállási jogról. A GVH pénteki sajtóközleménye szerint az Invitelnek emiatt most 30 millió forintos versenyfelügyeleti bírságot kell megfizetnie.

Jelenleg a távközlési szolgáltatók nemcsak saját vezetékes hálózatukon nyújthatnak hangszolgáltatást, hanem akár a vetélytársuk hálózatán is, ellenérték fejében. Ilyenkor persze a fogyasztóknak a havidíjat az eredeti szolgáltatójuknál kell megfizetniük. A közvetítőválasztás egyik formája a közvetítő előválasztás, ekkor előhívószám bepötyögése nélkül is lehet hívást indítani, a másik a hívásonkénti közvetítőválasztás, amikor minden hívás előtt egy négyjegyű behívószámot kell beütni, és ez határozza meg, hogy a hívásért melyik szolgáltató nyújtsa be a számlát.

Ellentmondás

A GVH szerint a fogyasztói döntést tisztességtelen módon befolyásolta az Invitel tájékoztatása, mely szerint a havidíj összege 0 forint. A vállalat ugyanis elfelejtette megemlíteni, hogy a fogyasztónak az eredeti szolgáltató részére továbbra is havi előfizetési díjat kell fizetnie.

Jogsértésnek minősült az is, hogy a közvetítőválasztás két formájáról ellentmondásos információkat közölt az Invitel, és hogy a szerződés megkötésekor a fogyasztókat nem tájékoztatta írásban elállási jogukról.