A német Georg von Holtzbrinck médiacsoport online divíziója, a Holtzbrinck Networks vásárolta meg Magyarország vezető fiatalportálját, a Habostorta.hu-t. A cég kedden jelentette be, hogy nyilvánosságra nem hozott összegért többségi részesedést szerzett a Habostorta Kft.-ben.
A Habostorta Kieselbach Tamás ötlete nyomán jött létre 2000-ben – a műkereskedő és aukciósház-tulajdonos találta ki a portál nevét, és a vállalkozás elindításában részt vettek baráti körének tagjai, többek között Jaksity György volt tőzsdeelnök, Geszti Péter rapper-reklámguru és Weiler Péter, a Habostorta Kft. mostani ügyvezető igazgatója. Geszti és Kieselbach Streitmann Norberttel együtt máig a felügyelőbizottság tagjai; Jaksity a vállalkozás tulajdonosai között szerepel a cégjegyzékben, ahogy Geszti Gesztenye bt-je és a Kieselbach Galéria is. Az alapítása óta eltelt hat évben a cég a forgalmi statisztikák legtetejére kúszott: a Medián piackutató Webauditja szerint a Habostorta 2005-ben 538 ezer látogatójával a negyedik legnépszerűbb szájt volt az Origo, a Startlap és az Index után. A cég saját adatai alapján a Habostorta.hu és a kapcsolódó weboldalak napi kétszázezer látogatót vonzanak és 5,5 millió oldalletöltést érnek el.
A Habostorta elsősorban fiataloknak szánt tartalmakkal és szolgáltatásokkal – cset, ismerkedés, illetve sztárinterjúk, bulvárhírek – vonzza közönségét; népszerű társkereső szolgáltatásai között kiemelt helyen szerepel a félmillió regisztrált látogatót felvonultató Randivonal, illetve a Bulitárs, a Melegrandi és a Szexrandi.
Von Holtzbrinckék keleten nyomulnak
A Georg von Holtzbrinck médiacsoport 2005-ös konszolidált árbevétele meghaladta a kétmilliárd eurót. A társaság többek között a német Die Zeit, a Handelsblatt, a vezető nemzetközi tudományos folyóirat, a Nature és a Scientific American kiadója és tulajdonosa.
A Holtzbrinck Networks online divíziójának része az Európa 10 országában működő, a hosszú távú kapcsolatok megteremtésére szakosodott Parship társkereső, amely főleg Németországban, Svájcban, Ausztriában és Hollandiában népszerű. A Parship stratégiai kapocsként szolgált a Habostorta akvizíciójához, ugyanakkor a Randivonal továbbra is különálló és önálló márkaként folytatja a tevékenységét a csoporton belül – szól a cég közleménye.
A Holtzbrinck stratégiai jelentőséget tulajdonít a Habostorta megvásárlásának: a cég a bevásárlással belépett a kelet-európai piacra, és további tranzakciók révén vezető szerephez akar jutni a régióban.