Most jó amerikai házikedvencnek lenni
Az amerikaiak több mint 60 milliárd dollárt, azaz 16 ezer milliárd forintot költöttek tavaly a házi kedvenceikre – írja az MTI. A pénzt elsősorban az állatok ápolására, felvigyázására és képzésére költötték.
A háziállatoknak szánt termékek gyártóit és importálóit tömörítő amerikai érdekvédelmi szervezet, az APPA éves jelentése szerint felvigyázásra 2015-ben 5,4 milliárd dollárt (nagyjából 1500 milliárd forintot) költöttek az amerikaiak. Ez 12 százalékos növekedés a 2014-es adatokhoz képest. Az erre fordított összeg idén további 6 százalékkal nőhet.
A jelentés szerint az állattartók egyre nagyobb mértékben fordulnak gyógyszerészetekhez, állatboltokhoz és eledelt árusító üzletekhez olyan termékekért, amiktől kedvenceik egészségének javulását, élethosszának megnövekedését remélik. Az ellátásra és gyógyszerekre elköltött összeg csaknem 4, az állatorvosi szolgáltatásokra fordított összeg 2,5 százalékkal nőtt.
Ha egy kedvenc beteg vagy megsérül, a mai gazdák futnak az állatorvoshoz, de a rendszeres orvoslátogatások száma csökken.
– mondta Bob Vetere, az APPA elnöke.
Noha az amerikaiak többet költenek kedvenceik ellátására, a korábbinál kevesebb új állatot vásárolnak. Az Egyesült Államokban tavaly 2,1 milliárd dollárt, vagyis nagyjából 579 milliárd forintot fizettek háziállatokért, 1,4 százalékkal kevesebbet, mint 2014-ben.
Az új állatok iránti kereslet visszaesésének több oka is lehet. A házi kedvencek egyszerűen tovább élnek: a második világháború után született korosztály egyre idősebb és nem vesznek újabb állatokat az elpusztultak helyett. A csökkenéshez hozzájárulhat az is, hogy egyre több amerikai városban tilos a kutyakölykök bolti árusítása: így akarnak gátat szabni az állatokat embertelen körülmények között tenyésztő vállalkozások növekedésének.