Tudja mit jelent a 7 Upban a hetes?
A kutatók újra elkezdték felfedezni a lítiumot mint hangulatjavítót, esetleg az öngyilkosságok ellenszerét. Az elem egyszer már volt népszerű, akkor nemcsak az orvosok, kutatók körében.
A második világháború után annyira népszerűek voltak a egészséget hozó lítiumos italok, hogy a kereskedelmi forgalomban kapható termékekbe is pakoltak belőle, még sör is készült így. A 7 Upot például eredetileg Bib-Label Lithiated Lemon-Lime Sodának, azaz lítiumozott citromos-limes-os üdítőitalnak hívták egészen 1950-ig. Valószínűleg a hetes szám az új névben a lítiumra utal, aminek atomi tömege ennyi, de ezt soha nem erősítette meg senki. Egy másik, nyilvánvalóan hamis legenda szerint 7 feletti az ital pH-ja, valójában viszont 3,79, mint a hasonló italoké.
A 7 Up márka egyébként a Dr Peppert forgalmazó Dr Pepper Snapple Groupé az USA-ban, míg a világ más orságaiban a licencek a PepsiCohoz tartoznak. 7 Upot eredetileg Charles Leiper Grigg készítette, St. Louisban, 1929-ben. A terméket két héttel a Wall Street összeomlása előtt indította útjára.
A céget 1969-ben megvette a Westinghouse, aki 1978-ban eladta a Philip Morrisnak, akik továbbadták a Hicks & Haas befektetőcégnek. A Dr Pepperrel 1988-ban egyesítették, az egészet pedig a Cadbury Schweppes vette meg 1995-ben.
Rovataink a Facebookon