Gyönyörű, mint egy templom, pedig csak egy megálló

Bejártuk a hétvégén megnyíló, felújított zugligeti Lóvasút-állomást

14 hozzászólás

Az Urbanista közel egy évtizedes történetében elég sok jobb sorsra érdemes házat mutattunk be. Ezek többsége még ma is várja jobb sorsát, vagy rosszabb esetben azóta el is tűntek, szóval nagyon jó érzés olyan kivételekről beszámolni, mint amilyen a lóvasút-végállomás a Zugligeti úton. Évekkel ezelőtt még reménytelenül lepusztult állapotban próbáltak új gazdát keresni neki egy ingatlanhirdetésben, tegnap viszont az elsők között járhattuk be a csodálatosan megújult épületet. Nézzétek meg velünk, milyen klassz lett! 

Zugliget elég népszerű kirándulóhely volt már az 1800-as évek elejétől kezdve, nem véletlenül épült ide a legendás Fácán Nagyvendéglő. Viszont feljutni csak nagy nehezen lehetett a meredek hegyoldalon, így már nagyon korán elkezdték tervezgetni az idevezető vaspályát. Ahogy az lenni szokott, el kellett telnie pár évtizednek, míg a tervezgetésből lett is valami, na de 1868-ban tényleg megindult a lóvasút, amely a Lánchíd budai hídfőjétől hozta fel a látogatókat. Az évek alatt persze rengeteget fejlődött a közlekedés, a hálózat szép lassan benőtte egész Budapestet, a lovakat meg közben elektromos meghajtásra cserélték: 1896-tól már Zugligetbe is villamos járt fel. (Akit bővebben érdekel a zugligeti közlekedés és a lóvasutak története, annak érdemes elolvasnia az Örökségfigyelő erről szól cikkét, vagy ami még jobb, megnéznie a Lóvasút szerdán nyíló helytörténeti kiállítását.)

Történt azonban a villamosítás előtt még egy elég fontos fejlesztés a vonalon: a Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) 1886-ra a korábbi kis, favázas végállomás helyére megépítette azt az épületet, amiről most szó lesz.

 Érdekel a régi, szép budapesti épületek sorsa? Kövesd az Urbanistát a Facebookon!