Betiltanák a csoki-, chips-, és kólareklámot
Az ötlet nem magyar találmány; eredetileg az Egészségügyi Világszervezet konferenciáján fogadták el a stratégiát. 130 országban szeretnék ugyanezt elérni a fogyasztóvédők.
Némelyik óvodában már most próbálják egészséges életmódra nevelni a gyereket. Ugyanis 60 százalékban a táplálkozáson múlik, hogy elhízott felnőtt lesz-e belőlük. A biztató kezdeményezések ellenére Magyarországon minden ötödik általános iskolás túlsúlyos. A fogyasztóvédők szerint ebben a reklámok is hibásak.
Sok, gyermekeknek szóló termékben nincs más csak cukor, és akkor hozzátesznek néhány vitamint és azzal reklámozzák, hogy tulajdonképpen ez nem csak finom, hanem egészséges is, hiszen vitamin van benne. Ezt a vitamint jobb lenne, hogy ha zöldségből-gyümölcsből kapná meg a gyerek - mondta Dömölki Lívia, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület élelmiszerszakértője.
Ezért korlátoznák a reklámokat, hogy a gyerekek reggel 6 és este 9 között ne láthassanak sehol csokoládé, chips, vagy a cukros üdítő hirdetéseket. Mert ezek tápérték nélküli, üres kalóriabombák. Ezeket betiltanák a gyerek sportrendezvényeken is. A fogyasztóvédők elsősorban magukat a reklámozókat szeretnék rábírni arra, hogy önként vezessék be javaslataikat.