Ez a poszt a következő Percről percre része:

Kiszakadt a szívekből a sok panasz

Semmi sem olyan, mint régen? Sőt? Írja meg az Index ügyeletlistájára, vagy küldjön fotót arról, mi bántja, mi pedig megosztjuk. Hangosak a motorok? Zümmögnek a trafók? Nem működik az Iphone? Egész nap vártuk a leveleket keddi panasznapunkon!

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Miért nem kapható sehol egy fia Süsü, a sárkány plüsállat sem az országban? Bezzeg a cseheknél mindenhol kisvakondba botlik az ember. Ki tartja fogva Süsüt?

    – követelte vádlón nem más, mint maga Süsü, a sárkány. Nos, ez a probléma máris megoldódott, hiszen konkrét bolt vagy honlap megnevezése nélkül is biztosíthatjuk, időről időre lehet kapni Süsü plüssfigurát. Tessék keresgélni!

  • Rékának nem tetszik (2007)

    Rékának nem tetszik
  • Norbinak nem tetszik (2007)

    Norbinak nem tetszik
  • Sándor nem érti a margitszigeti csapokat,

    Ami az Atlétikai Centrumnál van, 3 baros nyomással löveli ki a vizet (max arra jó, hogy MINDEN vizes legyen – cipő, atlétika, centrum, Duna –, inni lehetetlen belőle). Ez mondjuk eddig is így volt, de ettől nem jobb. Ennek az ellentéte az Árpád hídnál lévő csap, 1 perc alatt 2 tenyérnyi vizet lehet belőle nyerni, persze közben még 5-en használnák... Van 2 másik (egyik a pesti oldalon, egy pedig a nagyon csili-vili öko-játszótéren, de ez nem igazán esik útba), ezek használhatóak, de főleg nagyobb melegek idején jó páran állnak sorba, én pedig futni járok ki, ki siet olyankor... Abban bízok, hogy az ősz mihamarabbi beköszöntével megszűnik ez a probléma – hiszen 10 fokban kevesebben járnak ki, és ők sem isznak

    – de azért bizakodva zárja levelét.

  • Néhányat leszámítva miért néznek ki úgy falatnyi zöldterületek a városban, mintha a Mad Max c. posztapokaliptikus film díszletei lennének? Az Arany János utcai metrómegálló parkja eklatáns példa, ahol a természetes szelekció eredményeként gazcsomók és egyéb veszettül ronda kórók maradtak talpon. Mindemellé a bokrok közelében kellemetlen szagok terjengenek, a beton felrepedezett, a szökőkút már vagy fél évtizede nem üzemel, és úgy nagy általánosságban véve minden mocskos

    – érezte magát egy nem éppen kellemes jövőben Manyi Néni.

  • Olvasónk, Ági olyan problémáról ír, ami valószínűleg emberek százezreinek keseríti meg az életét, nap mint nap. A szerkesztőségben legalábbis többen is lelkesen bólogattak:

    Már régóta idegesítem magam ezen, de akkora hülyeség, hogy eddig senkinek sem mertem róla beszélni. Engem az zavar, hogy az emberek egy része nem tudja helyesen használni a liftet. A régi lifteknél egy hívógomb van/volt és csak egy emeletnek a gombját lehetett benyomni a liftben lévő panelen is, szóval mindig meg kell(ett) kérdezni, hogy ki hanyadikra megy és szépen sorban kell(ett) benyomni a gombokat. Viszont az új liftek bonyolultabb dolgokat is tudnak kezelni, de ez megzavarja az embereket. A probléma már a lift hívásánál kezdődik, amikor 2 nyílból kell vagy a felfelé, vagy a lefelé mutatót megnyomni. Sokan nem tudják, hogy azt az irányt kell megnyomni, amerre menni akarunk és nem a lift aktuális állapotából kell kikövetkeztetni, hogy melyik gombot nyomjuk meg. Szóval ha mondjuk a 3.-on vagyunk és a lift a másodikon van, mi pedig az elsőre akarunk menni, akkor a lefele nyilat kell nyomni, mert lefele akarunk menni, és nem a felfelé nyilat, hogy a lift feljöjjön értünk. Ha rosszul nyomjuk meg, akkor magunkkal és másokkal is kicseszhetünk, mert lehet, hogy elvisz minket egy körútra a lift, ha közben máshol is elhívták. Vagy feleslegesen megállítunk egy teli liftet és végül be sem szállunk, mert látjuk, hogy nem is abba az irányba megy tovább, amerre mi akarunk. Aztán vannak olyanok is, akik a liftben megijednek attól, hogy már be van nyomva egy emelet és nem mernek benyomni egy másikat is, inkább elutaznak oda, ahova a lift megy és ha megállt, akkor nyomják meg azt a gombot, ahova menni akarnak, de persze eközben is elhívhatja valaki a liftet és ilyenkor nem értik, hogy miért nem oda megy a lift, ahova ők mennének.

  • Nincsenek túl jó híreink Szabolcsnak, aki azon akadt ki, hogy "a Móricz Zsigmond körtéren sehol nem lehet árnyékban várni a villamosra és a buszra, mert azok a rohadt megállók mind átlátszó üvegtetővel vannak felszerelve". Azért egy kis remény van, íme a BKK válasza:

    A Fővárosi Önkormányzat az általa meghirdetett utcabútor-tender nyertesével, az Intermédia Kft.-vel kötött 2006-ban egy 25 évre szóló szerződést Budapest új utcabútorainak arculatára. A szerződés többek között a budapesti utasváró pavilonok műszaki kialakításának paramétereit is tartalmazza, így a szerződés időtartama alatt csak ilyen típusú utasvárók kerülhetnek kihelyezésre. A típus kiválasztása a Fővárosi Önkormányzat illetékes Városfejlesztési és Városképvédelmi Bizottságának jóváhagyásával történt. A Budapesti Közlekedési Központ a várakozási körülmények komfortossá tételét különösen fontosnak tartja, ezért jelezte a szerződő partnerek felé az utasváró pavilonok műszaki kialakításának módosítási igényét, amely a szerződő felek megállapodásának függvénye. A tárgyalások a cég tulajdonosváltása miatt még nem kezdődtek meg.

  • Nem sorolom újra az indokaimat. Egyszerűen csak az első szó méltóságának védelmében javaslom, hogy a Nemzeti Dohányboltokat nevezzék át Dohányboltokra!

  • Dávid nem szeret a zsebében kotorászni jegy után, de ha a markában szorongatja ebben a nagy melegben, szétáztatja az izzadság. Vízálló jegyet kért. A BKK válasza alapján nem is áll rosszul az ügy:

    Igen, az olvasó felvetésének van realitása, olyannyira, hogy a BKK a közelmúltban elkezdte a budapesti elektronikus jegyrendszer bevezetésének előkészítését. Az elektronikus jegyrendszer tervezett, 2014-től fokozatosan, több ütemben történő bevezetése számos kézzelfogható változást hoz az utazóközönség számára. A jövőben a bérletigazolványt felváltja egy chipkártya, megszűnik a papír-bérletszelvény és virtuális termékké válik. Hasonlóan működik majd, mint egy bankszámla, a hozzá tartozó bankkártya, illetve a pénz, ami a számlán van. További változás lesz, hogy a megszokott vonaljegyet felváltja az időalapú jegy, és új jegyérvényesítőket is telepítünk, így lehetővé válik a napi költési limit bevezetése is. Az elektronikus jegyrendszer bevezetésével megszűnhet a pénztárak előtti sorban állás, hiszen az utazási kártyákat és az azokhoz tartozó utazási számlát a jövőben pillanatok alatt, interneten vagy telefonos ügyfélszolgálat segítségével is fel lehet tölteni. Természetesen a helyszínen a jövőben is meg lehet váltani a jegyeket és bérleteket, a megszokott jegypénztárakban illetve az elektronikus jegyrendszer megújításának első, előrehozott ütemében megújítani tervezett jegykiadó automatáknál.

  • Nelli panaszaiból szemezgettünk:

    Miért nem lehet a sorbanállós helyek jelentős részén (pl. Szent Imre kórház rendelői, ELTE tanulmányi osztály) sorszámot osztani? Így mindig van valaki, aki bemegy „csak úgy", és állandóan vitatkozni kell, hogy ki ki után következik.

    Miért kérdeznek az óvodai beiratkozás előtt egy csomó személyes, orvosi jellegű kérdést a gyerek anyjától? (pl. hogy szedtem-e gyógyszert a terhesség alatt és cigarettáztam-e)

    Miért sietnek az emberek a legnagyobb tömegben is a mozgólépcsőn? Nagyon udvariatlan félretaszigálni az embereket a legnagyobb csúcsforgalomban.

  • Köszönjük a rengeteg levelet és érdeklődőt, mára bezárul az Index panaszirodája, de ígérjük, lesz még hasonló alkalom!